Jag tycker till!

I dag är det sköna måndag igen, och jag gillar ju måndagar eftersom de innebär nya krafttag och ny energi. Jag fick en del gjort i mitt jobbsökande idag och lyckades även skicka iväg två mejl till några personer som jag skulle vilja träffa. Håll tummarna för att de svarar på mitt mejl!!
När jag kom hem från stan lagade jag middag och fixade med tvätten hemma och nu sitter vi och softar framför TV:n.
På vägen hem i dag funderade jag bra och mindre bra saker med att bo i USA. Jag har ju varit här i tre veckor nu så jag har hunnit smälta en del och ta in nya intryck. Jag fick därför den superba idén att sammanställe en lista, en bra och mindre bra lista helt enkelt:-)
Bra
- Det finns ett rikt utbud av nöjen och det bästa av allt är att det finns fullt med restauranger här med smaker från hela världen; Me like:-)
- Det händer alltid något här, staden känns levande
- Folk är så snälla och hjälpsamma, det kanske är typiskt för västkusten, men det är alltid roligt att mötas av ett leende på gatan eller när man handlar i affären.
Mindra bra/ annorlunda
- Offentliga toaletter i USA; jag vill inte höra eller ana vad grannen i "båset" bredvid sysslar med:-)
- TV reklamen; det visas reklam hela tiden, och den är för det mesta IQ befriad. Jag tycker i och för sig att medicin reklamen är en klass för sig, den börjar oftast bra, men slutar med en röst som i ultrafart rabblar alla tänkbara biverkningar man kan få av medicinen om man nu skulle våga sig på att ta den:-)
- Det finns frestelser överallt, i form av fast food, godis, choklad, läsk mm. Allt finns så tillgängligt och kostar knappt något jämfört med hemma. Det gäller att man står emot frestelsen, för att det är gott och det finns överallt:-)
- De flesta här saknar en shysst klädstil och man ser ibland folk som går med tofflor ute i minusgrader eller shorts brrrr säger jag, kallt!!
Det finns givetvis mer men jag tar dem en annan dag, ska umgås med my husband nu!!
Later alligators....

Kommentarer

Postat av: Lexi

Thx babe=)



Åh jag det är så skönt utan dem giriga människan! =D



Ha en bra dag!! Kraaaaam

2009-12-01 @ 21:43:24
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback