Lite si och så

Åh typiskt, ibland när man vill något jäkligt mycket får man det oftast fast aldrig i den tappningen man vill ha det. I går när jag sitter och typ söker jobb så ringer de ifrån ett företag som vill att jag ska komma på intervju nu på onsdag. Jag tackade ja men jag hann aldrig riktigt uppfatta vad det var för företag eftersom jag inte sökt jobbet. Företaget hittade helt enkelt mig, eller mitt CV, på Monster. Jag kom hem sedan och kollade upp det lite mer och insåg att det inte är riktigt min grej, jag tror att företaget säljer försäkringar till pensionärer. Jag är definitivt ingen säljare och har ingen lust att jobba med det heller. Så jag vet redan nu att jag inte vill ha jobbet. Men, då kommer det roliga, de flesta, inklusive mig själv, anser att det är bra att gå på den här jobbintervjun bara för att kolla läget och se hur en amerikansk jobbintervju går till. Jag tror att det kan vara nyttigt, helt klart, så därför kommer jag åka dit imorgon och höra vad de har att säga.
Efter intervjun har jag bokat in ett möte med en svensk kvinna som jag lärt känna genom den svenska organisationen här i Seattle. Vi kommer att diskutera jobb, och hur man mest framgångsrikt går tillväga för att skapa en meningsfull karriär här i staterna. Jag ser fram mot det mötet väldigt mycket. Detta speciellt eftersom hon är chef på ett stort företag här och har en hel del kontakter och har en del svar på mina frågor.
Anyway vi får se hr det går på intervjun imorgon, jag tänker inte fråga er att önska mig lycka till:-) thats for sure!
I dag är en superregning dag och jag och Elwood fick lov att gå hela vägen till social security office för att ansöka om ett social security card för mig. Ett social security card är ett slags personnummer. När jag har den i handen, typ om runt två veckor, så finns jag med i systemet och får börja jobba samt betala skatt.
Senare i dag åker vi och hälsar på Elwoods vän och hans fru som bor en lite bit härifrån. Det blir nog kul.
Nä kanske dags att skriva ihop lite frågor till imorgon:-)
Hoppas ni får en härlig onsdag!
Saknar er massor!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback