Mellandagar och smart shopping

Hej Alla,
Hoppas eran jul har varit fantastisk. Min första jul (eller andra jul blir det om man ska vara helt korrekt) i USA var så bra som den kan bli då man spenderar den långt från ens egna familj. Min nya familj gjorde sitt bästa och mer därtill för att få mig att känna mig så hemma som möjligt.
Här i USA så firar man jul den 25 december så julafton är en ganska vanlig dag, den känns ungefär som våran den 23 december. Jag och maken var bjudna hem till några familjevänner till makens familj, de kommer från Mexico och firar jul på julafton. Vi åt Mexicansk mat hemma hos dem, och umgicks en stund innan vi fortsatte hem till till svärföräldrarna.
På juldagsmorgon öppnade vi paketen och sedan så blev det frukost, matlagning, och klockan fyra satte vi oss, alla tio till bords för att äta en amerikansk julmiddag. Det var supergott, och jag åt som vanligt för mycket och somnade i fotöljen framför brasan, haha vissa av mina vänner känner säkert igen detta beteende:-)
Efter att jag vaknat från min mat koma så kollade vi på bröllopsvideon, den är 4 h sammanlagt, vi hann med 2 h innan vi kände att det var dags att packa ihop och köra hem till Seattle.
I mellandagarna har jag tagit det lugnt, hängt på stan, och på stan är det fuuuuulllt med folk och jobbigt, alla vill handla på rean.
Jo just det, smart shopping var det. Som ni minns i ett tidigare inlägg så önskade jag mig en Coach väska. Jag fick aldrig en sådan av min make, däremot fick jag pengar som jag kan använda till shopping. Anyway, jag hittade en Coach plånbok jag ville ha men den kostade 200 dollar, bara för plonkan alltså. Eftersom jag kände mig lite snål så fick det vara. Så i dag åkte vi runt och shoppa och vi hamnade på Croassroads, som är ett second hand ställe på Broadway, där de säljer märkeskläder fast i second hand. Vad hittar jag när jag går omkring där, joooo en Coach väska, axelmodell, endast 50 dollar haha. Jag köpte den givetvis och jag måste säga jag är mycket nöjd med mitt köp:-)
Imorgon ska jag träffa en ny vän, en amerikansk tjej som jag var hos på julfest för ett par veckor sedan. Ser fram mot detta.
Hur har ni det under julledigheten?
Kramar

Kommentarer

Postat av: Lexi

God fortsättning söt! Och grattis till din Coach väska =P

2009-12-28 @ 10:04:27
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Lexi

Tack =D Hehe nu har du nåt att önska dig av din man =p en systemkamera och gucciväska =P

Haha jag kan tänka mig att du blev besviken när du såg hennes gucci =p Men din va säkert finare =P

2009-12-29 @ 09:37:16
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Lexi

Tack =) God fortsättning på er=) hur va nyårsfirandet? Hoppas ni hade kul =)



Tror inte vi kommer behöva nåt från USA faktiskt men så snäll du är som frågar=D En grej hade vi faktiskt velat fråga dig om, OM det är okej alltså, ifall du kan låta Baho skicka ett exemplar på ditt bröllop till oss så vi kan se hans jobb. För han hade inga såna videon att skicka och då frågade vi om det va okej att fråga dig om han kunde skicka en av delarna lr nåt till oss.



Jag förstår helt om du inte vill men jag tänkte jag frågar dig för säkerhetsskull.



Kraaaam =)

2010-01-04 @ 09:23:54
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback