Regn...

Trodde aldrig att jag skulle säga det men regnet är tillbaka över Seattle och jag har aldrig varit gladare. Borta är den klara himlen, klara men iskalla blå himlen, och kylan. Nu är ordningen återställd, nu är det återigen regn, fluffigt hår, chai latte, vattendroppar på glasögonen och framförallt behaglig temperatur utomhus.
Jag lämnade hemmet runt halv tolv i dag och vandrade ner på stan med en ganska intressant dokumentärserie i öronen. Jag har laddat ner Sveriges Radio i min Iphone och de har ganska intressanta programserier som tar upp allt mellan himmel och jord. Jag tycker det är jäkligt nice att lyssna och vandra ner genom stan. Jag stänger ute allt storstadsbuller och för en stund kan man hoppa in i någon annans liv. I dag handlade programmet om en kvinna som blev arbetslös för 10 år sen och hennes kamp tillbaka ut i arbetslivet. Det var jäkligt intressant och irriterade samtidigt. Alla dessa söka jobb kurser, a-kassa problem, som verkar sätta käppar i  hjulet snarare än hjälpa en tillbaka ut i arbetslivet. Som sagt det ger en inblick i en annans tillvaro, och ni som känner mig vet att jag är en äkta samhällsvetare och jag älskar dokumentärer:-)
Nu ska jag sluta babbla och vara lite produktiv. Söka jobb var det ja:-)

Kommentarer

Postat av: Tätortstimotej-anna

Ja men herregud visst är det skönt med molnen och inte så svinkallt? Jag har iofs blivit mesig efter sju år här, skakar av lite minusgrader, men det är iallafall skönt att det är normalt igen. Kul att du kommit tillrätta iallfall, fika ngn gång kanske?

2009-12-15 @ 23:49:21
URL: http://www.tatortstimotej.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback