Thursday night rambling...

Hej, Äntligen fredag... vad har ni för planer för helgen? Själv ska jag på ännu en julfest på lördag. Denna gång blir det dock en amerikansk sådan. På inbjudan jag fick ska det tydligen bli knytkalas, och presentbyte, klädsel för kvällen är pyjamas:-) Har jag nämnt att detta är en girls only fest? jo det är det och bra är väl det, är inte så pigg på att parta runt i pyjamas direkt bland massa okända män haha:-)
Den här veckan har vädret varit snorkallt. Det har varit hemskt, och på nyheterna nyss sa de att de hade slagits rekord i kyla. Jo jag anta mig att det var rekord, har aldrig frysit så mycket. Vi har haft -9 grader, och visst, det är inte så farligt. Men amerikanska hem är inte riktigt byggda för denna kyla. Jag har rent ut sagt plågats hemma av kylan, mina tår har varit vita och fingrarna helt stelfrusna . I dag var Elwood och hämtade ett extra litet portabel element, nu har vi två som surrar för fullt i lägenheten och jag kan äntligen tina upp.
Ja mina vänner, något mer spännande och roligt har inte hänt. Jag kollar mest jobb, går runt på stan och hänger med Elwood om kvällarna. Inget spännande direkt men skönt och avkopplande.
Nu ska jag gå och sova, kl är en minut över midnatt, alltså 9 på morgonen hos er:-)
ha en trevlig helg, vi hörs på måndag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback