Uptown Espresso

...i Belltown där sitter jag just nu och dricker lite Chai Latte tillsammans med andra cafébesökare som också har valt att spendera denna torsdagskväll tillsammans med sin dator:-)
Ni undrar säkert hur det gick på intervjun igår? Well can meddela att det inte gick alls, för jag ställde in den. Jag var aldrig där, jag insåg att jag inte ville slösa deras tid, och inte min för den delen heller. Istället for jag till Redmond, en annan stadsdel, ungefär 20 min utanför Seattle. Jag hade turen att få skjus dit, eftersom maken jobbar natt denna vecka och har dagarna fria.
Jag hade bokat ett litet lunchmöte med en kvinna där. Vi käkade lunch på ett trevligt ställe och pratade om allt, men mest skillnader mellan Sverige och USA vad gäller jobb osv. Vi bestämde att hålla kontakten efter lunchen och vår fika.
Eftersom jag var långt hemifrån, och jag inte orkade leta efter busstationen, det SPÖregnade, så gick jag runt planlöst  och försökte hitta någonting roligt att göra. Jag fikade sammanlagt tre gånger på två timmar. Jag köpte även en bok. Ja hur kul kan det bli. Elwood kom och hämtade, men och vi hamnade i ett trafikstopp, en resa som nomalt tar 20 min tog över 1h 30 min, kul. Nää det var ingen rolig dag igår. En bra sak var att boken jag köpt var superbra. Jag berättar lite mer om den då den är färdigläst, men den är helt i min smak.
I dag var jag på makens jobb, de hade en jullunch och han tyckte absolut att jag skulle följa med. Det var trevligt, eller maten var god, det andra var inte så kul. Jag är inte så intresserad av teknik så jag kände mig extremt sömnig när jag fick en exklusiv rundvandring bland huvudkontoret:-)
Nåja, hemma så såg jag till att sova en sväng och nu sitter jag här och skriver. Ska skicka iväg lite mejl och sedan får jag se vad jag hittar på för något i kväll. Kanske läser mer i min bok.
Vi hörs snart igen.
Have a najs friday!!

Kommentarer

Postat av: Larry Lundgren

Det är sleepless in Linköping och sedan kom jag på att jag kunde kolla cessies blogg. Där låter det som om Cessie är Sleepless in Seattle. Här har jag så mycket att göra att jag hinner inte, där är det tvärtom och eftersom du redan läst Trilogin Selander måste du hittat en ny bok, kanske den översatt från svenska till engelska också - hmmm Wallander kanske.



I dag var det skidåkning som underhållning mellan översättnings jobb, Red Cross (se montage i min Facebook) mm. Undrar om du någonsin sett dokumentär film av Evin Rubar. Det senaste Slaget om muslimerna var bra som vanligt men vi kan inte få någon tidning att diskutera. så det är bara i bloggvärlden, bäst är Nordic Dervish (Nima Dervish).



Cash the check! With all your fikas you need it.

Ciao

2009-12-19 @ 00:36:36
URL: http://only-neverinsweden.blogspot.com
Postat av: Helena

Varför inte gå på intervjun?.. Tycker du gjorde ett misstag som inte gick dit..intervjuträning är alltid bra! (säger fröken HR-konsult ;-) På tal om kylan i Seattle så var det -23 grader när jag anlände till Mora från Stockholm igår.. och snökaos i Sthlm, snö och kallt i Skåne, och SMHI har lovat en vit jul från Ystad till Haparanda - så du som inte gillar kylan kan passa på att njuta av att du är i regniga och varma Seattle :-) Det är faktiskt inget fel på 10 grader och regn heller :-)

2009-12-19 @ 19:46:50
Postat av: Cessie

Haha jag njuter för fullt Helena! I går var d superfint väder, inget regn alls o säkert 12 grader! Det e som att va utomlands. Angående intervjun, det kändes bAra fel jag var så glad o lättad efter att jag ställt in, fick dock en massa bra tips av den svenska kvinnan!



Larry jag ska lösa in checken när jag öppnar mitt eget bankonto, vilket jag ska göra när jag får

mitt social security number! Glad att en av oss är busy i allafall!

2009-12-19 @ 20:03:54
URL: http://cessieinseattle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback