Wednesday evning....

Dear friends and family,
Min make har precis lagat väldigt god mat. Jag måste erkänna att han lagar mat bättre än mig och dessutom lämnar han inga spår efter sig i köket heller:-) Nu är det kväll och ännu en dag har kommit till ända. Jag har varit hemma hela dagen i dag och fixat med lägenheten, gjort extra fint i badrummet och möblerat den med orange inredning, blev superfint. Jag har även byggt ett bord från Ikea, det gick inte alls lika bra så maken får justera benen på bordet vid ett senare tillfälle.
Annars rullar dagarna på här, det märks att det är senhöst nu för att dagarna är korta och det regnar i stort sätt hela tiden här. Jag tror att vi alla ser fram mot julen nu, att få börja dekorera med ljus hemma och mysa framför tv:n med glögg och pepparkakor. Nästa helg är det thanksgiving och det firar vi hos svärföräldrarna, dagen efter den 27 fyller jag 30. Vi får se vad maken planerat, jag hoppas det blir något kul. Sedan kickar ju som sagt julperioden i gång och jag ska passa på att njuta av christmas in Seattle.
På jobbfronten går det inte alls framåt, det är så mycket som är nytt och som jag måste smälta att jag helt enkelt inte pallar att söka jobb just nu. Just nu skulle jag helst vilja träffa någon som har varit i samma situation som mig och som kan fungera lite som en mentor vad gäller hur man överlever i den här staden, jag har kollat runt lite på internet och det finns riktigt intressanta members club som man kan joina, en av dem är t.ex. bara för svenska kvinnor boende i den här stan och en annan är för nyinflyttade personer i Seattle. Jag kollade runt lite på medlemmarna och de verkade vara helt normala unga människor, annars kan jag oftast få en bild i huvet av konstiga typer som ingen vill umgås med som söker sig till sånt:-)
Nää nu ska jag sluta babbla, kl är snart 9 på kvällen och vi ska kolla på Modern Family, ettt jäkligt bra program som jag rekommenderar att ni kollar upp.
Tog denna bild i går på Ikea, här säljer de det mesta som finns i Sverige, det finns glögg, julmust (går under namnet Root Beer) och Abbas sill, gifflar, lingonsylt, och juleskum bl.a. Sedan har de typiska svenska prylar till julen som adventsljusstakar, adventskalender, julstjärna osv. Det är riktigt kul att gå och titta. Jag har inte köpt något ännu för jag har inte direkt något jag är beroende av, jag funderar på att köpa läkerol vid mitt nästa besök.
Alla Ikea har ju givetvis den obligatoriska delen där de säljer korv o sånt billigt, här tror jag inte det är korven som lockar så värst mycket utan glass och det faktum att man kan få en Latte för 1 dollar. Ikea försöker även här lära the americans livsviktiga svenska begrepp som Fika:-) åååh vad jag saknar att ta en fika annars, kan ni inte ta o köpa en flygbliljett och komma hit snart så jag får lite old good fika med tillhörande tjejsnack haha...
Ok nu ska jag kila, ha en underbar torsdag. vi hörs snart!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Lite hemma känner du väl ändå dig när du e på Ikea:p hehe, det ser säkert exakt ut som här va?



Kan du inte lägga upp bilder på hur du ha inrett? Skulle va kul att se=D

2009-11-19 @ 09:36:16
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Lexi

Heeej Cynthiii!!



Du jag måste fråga, hur blev er bröllopsvideo och bilderna? Tänkte nämligen slå en signal till han Baho, så jag undra ifall du är nöjd så jag vet? =P

2009-11-19 @ 19:03:29
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Lexi

Tack gumman, det är bra att veta sånt. Lite tråkigt dock att du får vänta på dem ff, jag trodde ju du skulle få dem innan du åkte... Seghet hatar jag men jag kan tänka att han har mycket att göra nu med tanke på alla bröllop han har filmat under sommaren, but still.



Jag låter Sharbel sköta det mesta snacket, haha, jag är inte den som prutar och så, så det får han göra =P



Skönt att veta att han e aktiv iafl och engagerar sig mig, det e viktigt, det är inte bara att filma liksom=D



Nää jag har inte skype...

2009-11-19 @ 21:13:56
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback