Bilder från en regnig gårdag...

Hallå hallå,
Hoppas ni har det bra! Jag lovade lite bilder på vår gata utanför vår lägenhet så igår var jag ute och fotade i ett grått och lite hösttråkigt regnigt Seattle.
I går var verkligen en sådan dag man lugnt hade kunnat sitta inne i ett av dem många fik i den här stan och bara dricka kaffe och titta på allt liv utanför fönstret. De har en lite annorlunda fika kultur här än hemma i Sverige. Visserligen finns det coffee shops överallt men de flesta sitter och surfar på internet, pluggar, eller kanske skriver på en bok. Vad de än gör så är det verkligen en plats att slå sig ner med en kopp kaffe och bara låta sig inspireras, soak in the atmosphere:-)
Jag vet inte riktigt vad jag känner över att vara här, en del av mig tycker givetvis det är helt underbart. Den här stan är ju full med möjligheter, men samtidigt har jag svårt att släppa loss och bara hänge mig åt allt den här stan har att erbjuda. Jag saknar inte Sverige, men däremot de människor som bor där, familjen, vännerna, tv programmen, att klaga över kylan, höra svenska språket, alla glammiga och snygga människor:-)
Här är det verkligen en melting pot, det finns människor av alla färger och kulturer, allt från rika till uteliggare. Denna stad har sin alldeles egna charm och jag gillar den, jag önskar bara att ni också kunde bo här och dela den med mig, det skulle få den regnigaste dagen att kännas solig:-)
Nedan är lite bilder jag fotade i går, de första tre är tagna utanför vårt hus. De övriga på Pike Place market. Vi promenderade dit, det tog ungefär 15 min. Vi stannde även till vid fiskmarknaden och jag blev vättskrämd när en en låtsas fisk (som såg helt äkta ut) sprattlade till och gjorde ett högt läte ifrån sig. Detta var pinsamt eftersom jag har en vana att hoppa till och skrika högt när jag blir skrämd hehe.
Ha en bra dag... vi hörs snart!
love/Cinti

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Verkar vara en mysig regning stad ;)

2009-11-11 @ 15:02:51
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: Lexi

Sååå mysigt det ser ut=)



Inte konstigt du känner så nu gumman, du har inte ens varit där i en vecka, klart du är förvirrad och har inte hunnit vänja dig vid hela tanken än=)



2009-11-11 @ 21:18:42
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Belle

Okej, 100 fragor: vad gor du i seattle? ar du gift med amedrikan? kan jag fa lite background info hahahah

2009-11-12 @ 04:46:16
URL: http://throughisaseyes.blogg.se/
Postat av: Lexi

Thx babe :D



Jag mår bättre nu, hade hög feber igår natt men nu mår jag bra, bara halsen som e lite dålig, hostar lite.



Allt bra?

2009-11-12 @ 09:26:59
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback