Bloggtorkan

Oj da, da drabbades man av varsta bloggtorkan, jag hade en liten tanke pa att ge upp det har med bloggandet for jag vet namligen inte vad jag ska skriva om. Ibland tanker jag att det jag skriver ar sa trakigt, for att mitt liv ar ju har nu liksom, och vardagen har smugit sig in i mitt liv for lange sen. Jag betraktar inte Seattle langre med en turits ogon. Men jag tankte om, jag ska forsoka hitta en rolig inriktning pa bloggen och anpassa den till mig nya liv och min vardag har i Seattle. Ar det nagot ni vill att jag ska beratta om har far ni garna hojta till sa gor jag det.

Trots att det ar vardag sa hander det grejer har hela tiden, roliga och mindre roliga. Ni minns att jag berattade for er om det dar jobbet som politisk marknadsundersokare va? Ja, jag gjorde ju tydligen sa pass bra ifran mig att jag fick komma in pa en intervju. Jag vart ju glad, sjalvklart. Men, livet spelar ju en ett spratt i bland, det var namligen sa att rekryteringsfirman som jag samarbetar med sjalvklart hade bokat in mig pa en intervju till ett annat jobb SAMTIDIGT som den andra intervjun jag skulle pa. Jag fick ju lov att prioritera har och valde da det forsta alternativet som politisk marknadsundersokare.

Hela intervjun gick val bra men jag kande efterat en tom kansla, en kansla av att detta inte riktigt ar min grej. For det forsta sa markte jag att de hade en hel del Interns, alltsa praktikanter (tjansten var en praktikplats) och de fick mig att tanka att det inte finns nagra mojligheter att vaxa pa foretaget, de verkar helt enkelt vilja att man slavar for dem for en skitlon. Intervjuaren sade aven uttryckligen att det endast var en administrativ assistent roll och att det inte fanns nagra mojligheter att jobba sig uppat. Jag kande mig lite skraj to say the least for att hela jobbet verkar vara sa high paced, alltsa ingen chans att fraga om hjalp, du ska kunna allt nar du borjar. Ja tjena sager jag bara. Sa det gick fran att jag hade tva intervjuer till att plotsligt inte ha nagot alls. Sa jag var tillbaka pa ruta ett kan man saga. Tacka gud da for att jag har konsulatsjobbet som faktiskt ar jattekul och med ett gang underbara kollegor som alltid far en att kanna sig glad.

Anyway, trakigheterna holl inte i sig sa lange, min rekryterare har fixat ett annat jobb eller projekt at mig som borjar nasta vecka. Den haller pa en vecka bara, men det ar ju soft, jag far en chans att lara mig lite mer om hur det funkar pa en amerikansk arbetsplats och jag far visa henne att jag ar en person man kan rakna med och da vet jag att man blir erbjuden fler jobbkontrakt som desstom ar langre. Ju fler sadana jag far ju fler erfarenhet jag far som funkar har i USA och ju snabbare kan jag fa ett sk. riktigt jobb.

Nu sitter jag pa biblan lite och mejlar. Ska snart ga hem och laga nagot att ata. Det har varit en rolig dag i dag, jag har lyckats boka tva svenska filmer som vi ska visa pa en biograf har under Sverigeveckan i maj. Kul! Nu ska kanske Timbuktu komma hit och spela sa jag ska forsoka fixa en spelning till honom med har, om det nu ar mojligt med en sa kort varsel.

Ok friends, jag aterkommer snart! Hoppas ni har haft en bra och avkopplande ledighet med massa gottis!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Haha tycker du det är äckligt då ska du se hur den ser ut i verkligheten =P hehe

2010-04-07 @ 14:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback