I am back!

Hej alla glada, nu är jag tillbaka!
Hoppas ni har haft en fin sommar. Min har gått ut med att jobba och komma hem sent om kvällarna så att så mycket tid över till annat har jag inte haft. Tråkigt. Jag hade hoppats på bra väder och lite sol och bad men nej det blev inget av det heller. Usch vad jag låter deprimerande nu men så illa var det faktiskt inte. Jag hann få ett Sverigebesök av Helena och det var väldigt trevligt. Sedan så var det mest tråk och rutin hela juni. I juli efter nationaldagen den 4 juli så kommer det en vecka med otrolig hett väder. Det var det sjukaste jag varit med om, mina fötter va svullna konstant och även på nätterna var det tropisk värme. 
Mitt i all denna tropiska värme åkte vi till San Fransisco för att fira lite semester samt att gå på bröllop. Min kompis Roya skulle nämligen gifta sig med sin fästman Akash. Vi hade en skittrevlig långhelg i San Fran med sightseeing och en helt fantastisk rolig bröllopsfest. Eftersom bruden är persisk och brudgummen är från Indien så blev det en härlig blandning av kulturer på festen. Det roligaste var dessutom att brudgummens mamma tittade på mig hela tiden och frågade mig massor med frågor. Till slut så kunde hon inte hålla sig och frågade mig om jag hade en kille. Haha jag bara eh jag är gift. Så fick jag lov och peka på mannen min. Sedan så kom det fler persiska damer och undrade samma sak under bröllopsfesten. Jag tror de ville "set me up" och såklart springer Elwood runt och har sig och dansar inte med mig... inte undra på att de inte tror jag är gift. Hehe han är ingen danskille.. en riktigt västerlänning minsann.
Oh på tal om dans, på samma bröllopsfest fanns det en kille som tydligen dansar "ballroom" på fritiden. Iallafall på bröllopsfesten när de spelade persisk musik för fullt sprang han runt på dansgolvet och dansa ballroom. Det såg helt skumt ut och alla undra vad han höll på med. Han gick efter det under det passande namnet "ballroom guy".
Nu kommer lite bilder:
Helena (när hon var på besök) och jag shoppar loss på medicin. Inget slår amerikanska mirakelkurer, de ha bot för allt! 
Jag gick på mitt första gay pride parad. Det var intressant, måste säga att jag aldrig sätt så många snygga kroppar och män som det finns bland gay killarna:-)
Kvällen före bröllopet så firas det med en så kallad Rehersal Dinner. Vet inte om det finns någon sådan motsvarighet i Sverige men det innebär iallafall att de närmaste till brudparet äter middag och dricker gott dagen innan bröllopet. 
Lite sightseeing i San Fransisco - Jag älskade den staden! Vill flytta till California!!
Bröllopsdags! Här utanför festlokalen.. i Pleasanton, California. 
Brudparet, Roya och Akash
Fest med sköna människor
Efterfest på Hotellet
Min nya hemstad Seattle sett ovanifrån från vårt flygplansfönster...
Jag uppdaterar snart med fler nyheter och bilder...
Förresten det känns kul att börja blogga igen så jag hoppas ni hänger med!
kram

Kommentarer

Postat av: Lexi

ÄNTLIGEN!!! =D Så fina bilder!!

2010-08-10 @ 09:43:21
Postat av: Sandra

Kul att du är tillbaka...och som det ser ut så blir det ännu en svensk tjej i Seattle från september till december...nämligen jag!

2010-08-11 @ 16:03:19
Postat av: cynthia

Åh vad kul! du får höra av dig när du kommer, vi är ett litet svensk gäng som håller i hop här:-)

2010-08-12 @ 06:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback