Palomino and Columbia Tower

I dag var en perfekt dag! Jag är så glad att jag tog ledigt och verkligen passade på såhär mitt i veckan att ägna mig åt sådant jag tycker är roligt. Jag fick tom lite nostalgi i dag då jag levde mig tillbaka till mina arbetslöshetsdagar då jag hängde en del på Palomino på Happy Hours, fikade på Columbia Tower, och gick gata upp och ner på 5th Ave. Jag är ju knappt i stan längre sedan jag börjar jobba.
Jag mötte upp med nya svensktjejen Anna på stan (efter att jag storstädat och tvättat hemma) och tillsammans gick vi till Columbia Tower - som är en av de högsta byggnaderna på västkusten. Inne på 40:e våningen finns det en Starbucks där man kan sitta och fika med utsikt över downtown. Vi satt där och drack kaffe och pratade innan vi gick ner längst 5th Ave. Efter att vi gått runt lite på stan så bestämde vi oss för att ta en drink på Palomino. Jag har ju nämnt Palomino här på bloggen miljoner gånger förut säkert men jag gillar det stället. Drinkarna är jättebilliga (endast 5 dollar) och vinet kostar 4 dollar per glas. Dessutom kan man köpa god mat där också till ett billigt pris. Att det ligger mitt i stan med en härlig utsikt gör det inte sämre. 
Nää det var verkligen ett mysig sätt av avsluta eftermiddagen denna onsdag. Nu är jag hemma och har käkat middag med maken och nu blir det väl inget mer innan det är dags att sova för att gå upp och jobba imorgon. 
View from Starbucks Columbia Tower
Columbia Tower
Palomino drinks and food
Downtown

Kommentarer

Postat av: Lexi

Lägenheten e ganska mysig men den behöver fan renoveras alltså, haha.



Tyckte du verkligen den va fin, jag tyckte att d fattades nåt haha (blomarrangemanget alltså)



Mmm äntligen nyttigheter som sallad, det har alltid varit pizza förr, hahaha.

2010-12-02 @ 10:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback