Surprises

Hej hej hallå! I dag är jag så glad för att jag har tagit ledigt från jobbet imorgon! Det är nämligen så att vi får en personlig dag per år (utöver semesterdagarna) som vi får ta ledigt och göra vad vi vill med. Eftersom denna personliga dag inte sparas till nästkommande år så måste jag ju ta ut den nu i december innan jag förlorar den helt.
Sedan i måndags har jag varit extremt rastlös och uttråkad och inte haft lust till att göra något. Dessutom så har tiden verkligen segat sig fram på jobbet. Så i dag så bestämde jag mig för att stanna hemma på onsdagen och ägna mig åt sådant jag inte haft tid till de senaste dagarna (tvätta, gå till banken, kolla julklappar, fixa med körkort osv.) Och eftersom min chef är ute och reser så passar jag på att göra det nu för när hon är tillbaka på kontoret så måste jag vara henne till handa. 
Efter jobbet i dag så for jag ner till stan och mötte upp med Frida, Kate och så en ny svensk tjej som har flyttat till Seattle Anna. Det verkar som svenskgänget har utökats till fyra personer nu och det är ju väldigt roligt. I morgon kommer jag och Anna att ses på stan och umgås över lite fika och shopping. 
Vi fyra träffades alla iallafall efter jobbet och åt middag på det Mexicanska stället (stammisstället) som serverar goda chips med salsasås till:-)
Jag fick även en rolig överraskning av tjejerna, en present till min födelsedag (som var i lördags). Jätteroliga prylar till hemmet, sådant som går oglammiga hemsysslor lite glammigare helt enkelt. 
Fick ett förkläde, ett par lyxiga diskhandskar, ett par "lök glasögon" som man tar på sig för att inte gråta då man skär lök, och ett par tofflor som man kan både mysa ner fötterna i och sopa golvet med dem samtidigt. Mina vänner är ju bara för bra, det vet precis vad jag gillar och att det ska vara glammigt och fint:-))

När jag kom hem för ett tag sedan hittade jag ett paket som var skickat från Sverige. Och på handstilen så visste jag att det var Helena som hade skickat en födelsedagspresent. Av henne fick jag två sjalar, jättefina! Återigen är det någon som känner mig väldigt väl då jag älskar sjalar och samlar på dem.
Tack snälla Helena för att du tänkte på mig på min födelsedag, blev jätteglad!! 

Nej nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och få av mig brallorna. Sedan blir det kanske att sova. Jag har varit uppe och i gång i 18 h nu... time for some ZZZZZ..

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Kanske dags att vara med i Desperate Housewives nu ;) hihi^^

2010-12-01 @ 09:18:40
Postat av: Lexi

Haha så häftiga grejer =) Grattiiiis!

2010-12-01 @ 11:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback