Sjuk och Fika

Hi My Friends,
Har ni njutit av ledigheten igår? Jag hoppas att det inte känns jobbigt att börja jobba igen, eller plugga efter det långa julovet.
I går så kände jag ju mig sjuk, well guess what, det blev bara värre och värre under kvällen. Till slut kunde jag knappt svälja, eftersom det gjorde så ont, och jag låg på soffan och vältrade mig i självömkan. Jag lovar att min självömkan tog sig nya höjder när min man kom hem från jobbet, han blev lite orolig. Anyway, han var gullig och gick till affären och köpte lite mat, han fixade kycklingsoppa, och grilled cheese sandwich, dessutom hade han köpt medicin.
Nu ska vi ta och prata om den här medicinen som jag fick. En anledningen till varför USA är ett sånt fantastiskt land är just för att det finns medicin för allt. Så jag fick denna hostmedicinsliknande grej att dricka, det stod på förpackningen att man ska ta den vid läggdags för att den gör en lite sömnig. Så jag drack av den och ganska snabbt försvann den första skarpa smärtan i halsen, sedan blev jag sömning och somnade under en bra film och missade hela slutet. Jag somnar sedan och sover sååå himla gott hela natten, inga mardrömmar, ingenting. Jag vaknar i dag och känner mig lite seg men smärtan i halsen är borta och hostan nästan helt väck.
I dag träffade jag även en tjej som jag blev introducerad till genom en gemensam vän till oss som pluggar i Linköping. Han mejlade mig för ett tag sedan och tyckte jag skulle träffa hans tjejkompis. Så eftersom jag är nyinflyttad i den här stan och vänner inte direkt knackar på min dörr, så tyckte jag det lät som en bra idé att träffa henne. Vi hade en supertrevlig fikastund, vi satt på 40:e våningen i Columbia Tower, inne på Starbucks, och snacka om allt möjligt. Vi hade trevligt och klickade direkt, vi har även en hel del gemensamt. Vi kommer garanterat träffas snart igen.
Vi hörs i morgon... hoppas ni får en härlig Torsdag!!
Här satt vi i dag på den 40:e vången med en underbar utsikt över staden, vi såg vattnet, kaskadbergen, och staden som rörde sig nedanför oss. Efter fikat åkte vi upp till 74:e våningen för där kan man tydligen få en finare utsikt, tyvärr stängde de precis då vi kom, så vi får helt enkelt ta det en annan dag.

Kommentarer

Postat av: Lexi

Va mysiiiigt!! Kan inte du öppna ett Cynthia-apotek här med amerikanska grejer? Hehe, det hade behövts=p

2010-01-07 @ 10:09:08
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Carmen

Hej sötis, glad att förkylningen är över och att du hade det trevligt under din fikastund med din nya kompis :) Talk soon...kraaam

2010-01-10 @ 18:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback