Thursday: Laundry Time

Hej,
Jag håller på att fixa bloggen men jag fattar fortfarande inte hur man gör. Jag pillade en del i går men blev mest bara trött på alla koder och ögonen började gå i kors. Så, finns det något därute som vill hjälpa mig so let me know.
Jag har varit husfru i dag och tvättat och tvättat. Vi ska inte tala om Amerikanska tvättmaskiner. Jag vet inte riktigt vad deras funktion är eller om det ens blir ordentligt rent. Man stoppar liksom in tvätten i en cylinderformad tvättmaskin, ser ut ungefär som en tumlare som tar bort allt extra vatten. Där slänger man i allt tvätt tillsammans med allt puder och trycker på önskad tvätt. Det roliga är dessutom att det kostar 1,25 dollar för varje tvätt man gör, detta motsvarar 8 kr ungefär. Det ska dessutom betalas i quarters, något jag aldrig har. Så jag får ragga quarters, springa till småaffärer här och där och fråga om de har lust att växla mina dollar till mynt. 
I dag fick jag även se att det stämmer mer talesättet: its not what u know, its who u know. Jag gick till Smoke Shop som ligger runt hörnet för att växla dollar. Han verkade inte så pigg på idén, killen bakom kassan. När jag berättade att våran landlord hade tipsat mig att gå till honom sken han upp som en sol. AHH you now MATT. Jag spelade med, lite osäker på om våran landlord verkligen heter Matt. Jo jo sa jag, ok då fick jag alla hans quarters. Han sa att han skulle till banken och hämta ut fler till mig. Så när jag gick tillbaka 1 h senare gav han mig fler. Så nu har jag tvättat och torkat tvätt för totalt 10 dollar:-) tack vare Smoke Shop killen.
I kväll blir det lite glamour jag ska på det där eventet jag berättade om sist. Vi ska vara där kl 18, så kag måste börja röra mig om en och en halv timma.
Nä nu ska jag hämta tvätt!
hörs,

Kommentarer

Postat av: Anna

1) Jag kollar gärna på kodgrejer. Säg bara till vad du vill ha.



2) Det smartaste är att gå till typ en Safeway eller QFC och be om $10 eller $20 i cashback, sen gå till Customer Service och be om ett/två helt/a rör med quarters. Sen har man ett tag.

2010-01-29 @ 17:57:03
URL: http://tatortstimotej.com
Postat av: Anna

1) Jag kollar gärna på kodgrejer. Säg bara till vad du vill ha.



2) Det smartaste är att gå till typ en Safeway eller QFC och be om $10 eller $20 i cashback, sen gå till Customer Service och be om ett/två helt/a rör med quarters. Sen har man ett tag.

2010-01-29 @ 17:57:06
URL: http://tatortstimotej.com
Postat av: Anna

Okej, projekttajm då. Ungefär vilken grå, mörk eller ljus? Och mer cerise eller mer pudderrosa? Samt har du ngn färg du helst ser mer av än de andra? designar

2010-01-30 @ 19:42:54
URL: http://www.tatortstimotej.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback