Weekend updates

Good Morning! Hur har helgen varit? Jag kan namna att jag fortfarande ar datorlos men vid gott mod. Jag ska forsoka skicka ivag datorn till Californa i veckan.
Min helg har vait bra, har hunnit med att ga pa en "open call" sk. oppen intervju for ett jobb i en kladbutik, samt en rolig tjejkvall som holl pa fram till tre pa morgonen.
Men lat oss borja med fredagen; jag satt hemma hela dagen da det regnade och regnade och jag inte hade nagon storre lust att bege mig mot stan. Dessutom, utan en dator ar det lite svarare att fa saker och ting gjort. Sa jag satt verkligen hemma hela dagen och skrev pa mitt CV, shiiiit, kandes som jag var tillbaka pa universitet, nar man var tvungen att sitta och skriva klart en uppsats eller ett arbete under tidspress. Jag hade ont i ryggen och var somning men jag gav mig fan pa att bli klar med den och belv det ocksa, just because I am so good;-)
I lordags fixade jag mig och akte ner mot University Village, till det amerikanska kladforetaget American Apparel som hade en open call interview. Jag ar inte sa intresserad av att jobba i en kladaffar men jag tankte att det kan va shysst att ha nagon form att sysselsattning medan jag soker "riktiga" jobb. Ah ja vad ska man saga om denna Open Call, jo jag kan lova att jag var pa vag att dra darifran ungefar 10 gg under de 40 min jag var inne i afferen. Vi kom namligen in, fick skriva vart namn pa ett papper, sedan fick vi stalla oss i ko och sa in en och en for att snabbintervjuas av tva managers. Alla som stod dar verkade vara sa mycket yngre an mig, sa jag kande att jag inte riktigt passade in dar. Men jag stod kvar och fick sedan ga in i intervju rummet och beratta lite om mig sjalv samt ta en bild. Det kandes lite som att ga en model casting. Jaja, jag var glad och nojd att jag gick i allafall, en utmaning som jag inte bangade. Om de ringer sa ar det klart att jag tackar ja, det ar ju pengar samt en chans att fa komma ut och traffa lite folk.


Annars sa har jag lagt upp lite av en plan hur jag ska fixa det dar riktiga jobbet, jag uppdaterar er om planen en annan dag.
Pa lordagskvallen var jag bjuden pa en sen fodelsedagsfest, en av tjejerna har onskade sig en lugn tjejkvall. Vi hade himla kul, spelade poker ( inte jag da for jag forstar inget av kortspel) sedan spelade vi lite mer spel, kakade gott, spelade rock band mm. Kvallen avslutades med att vi lag pa golvet framfor brasan och spelade sanning eller konsekvens pa min Iphone. Frgorna var harmlosa men det roliga med dem var att vi kom in pa varldens sidospar varje gang vi fick upp en fraga.
I dag sondag har varit en lugn dag, inget speciellt att beratta. Ser fram mot Mandag imorgon, jag gillar mandagar och borjan pa en ny vecka:-)

have a great day!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Hoppas allt e bra Cynthiiii =)

2010-01-18 @ 09:47:40
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Lexi

Hej gumman!! Samma här saknar våra snack såååå mycket!! Du får försöka hålla dig uppe längre än 12 så kanske vi hinner snackas vid när det e morgon här =P Klänning hittade jag verkligen inte i Helsingborg men ska till Göteborg snart och kolla där!! =D Du hittade väl din där? Vilken butik i så fall?



Angående videon, så får du maila Baho först och säga OK så han vet att jag har snackat med dig först.



Va kuuul att du ska få besök härifrån!! Låt mig gissa! Din mamma? =P

2010-01-18 @ 21:34:32
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback