Lite roliga saker som hänt...

Hej.. redan tisdag kväll och snart är det helg, tiden går ju så fort.. snart har jag varit här i fyra månader! Det känns som att jag varit här längre, det kan bero att det är så intensivt och att ingen dag här är den andra lik. Jag försöker förstå mig på stan, jobbmarknaden, människorna, mig själv.. ibland tänker jag inte alls och är bara lycklig över att vara här. Som sagt ingen dag är den andra lik. 
En sak jag verkligen har lärt mig är att det verkligen kan vända när man minst anar det. Helt plötsligt uppstår bara en chans som dyker upp ur ingenstans och man måste bara ta den. Detta hände mig förra veckan när jag var ute med den svenka tjejen som jobbar på konsulatet. Eftersom de är överbelastade så behöver de akut hjälp med vissa projekt som ska lanseras till maj månad då det veckolånga eventet Sweden Week äger rum här i Seattle. Jag var på intervju i måndags på konsulatet och jag ska börja jobba för dem imorgon (ideelt dock, volunteering) Detta är en dröm för mig och jag har varit så glad sedan i måndags:-)
Men... jobbsökandet går självklart vidare... Jag har nu fått tillbaka mitt resume som jag fick skrivet professionelt av en amerikan. Den är väldigt american, min engelska är ju inte på länga vägar på den nivån:-) Jag har inte skickat iväg den ännu utan jag satt och jobba med den idag, tog bort vissa delar och la till lite andra, så nu känns den mer som mig. Imorgon ska jag skicka i väg den till potentiella arbetsgivare. 
Annars ser det inte ut som det blir nån hemresa i mars, hade en biljett bokad till den 15 mars. Jag får nog lov att boka om den till lite senare i vår. Vill jättegärna komma hem snart och träffa alla, men jag har inget emot att vänta lite till, vädret är ju så skönt här:-))
Nä hörrni, ha en trevlig onsdag och vi hörs snart!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Seeer duuu! När man minst anar det=P

2010-03-03 @ 09:28:49
Postat av: Kristina

Grattis! Vad roligt att du fick börja på konsulatet! Visste det! Nu återstår bara att charma dem till enda ut till tårna ;) Kram på dig!

2010-03-10 @ 23:09:31
Postat av: cynthia

Tack Kristina! Jag håller tummarna att d blir där eller nån annanstans i denna stad:-) snaaart... o håller tummarna för dig med gumman:-)

2010-03-11 @ 05:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback