Sedan jag kom till USA har...

  • min konsumtion av Sushi skyrocketed! Minst tre gånger i veckan, och det MÅSTE vara rullande band Sushi
  • Happy Hour har blivit ett begrepp att planera fredagen kring; vilket ställe har bäst Happy Hour? tell me and I will be there!
  • jag börjat säga väldigt mycket "dude" och "seriously" och " I am so Exciiiiited" ;-)
  • fortfarande inte lärt mig att dricksa ordentligt, och stör mig på att man måste ge minst 15% av notan VARJE GÅNG man går ut och käkar gaaahhh!!
  • tycker det är väldigt viktigt att ett kafé erbjuder gratis WiFi för då kan man sitta där, dricka massa kaffe, och surfa på Mac:en
  • jag utvecklat ett starkt kärleksband till min Iphone; jag kollar uppdateringar hela tiden: medan jag står och väntar på grönljus, under lunchdejten under fika pausen, ja hela tiden.
  • går omkring och känner mig lite mallig över att jag är här och slipper vintern och kylan därhemma (sorry) haha. 
  • jag börjat prata väldigt mycket, om allt, eller inget, hela tiden...hmm måste vara kaffet:-)
  • börjat äta massa med Almond M&Ms 
  • slutat att gå in i klädaffärer, eller jo vänta, den enda affären jag går in i är H&M, bäst och billigast by far.
Torsdag kväll i dag då och helgen är på ingång...
Jag vet inte vad jag har för planer men kanske blir det en runda till Scandinavian Cultural Center som ska ha en ABBA fest, med Happy Hour. Vi får se om jag pallrar mig dit imorgon.
Det har varit mycket Sverige i mitt liv de senaste dagarna. I går när jag gick hemifrån och hörde mannen på gatan prata engelska så hajjade jag till. Det var nästan som jag hade glömt att jag befann mig i USA. Som sagt det har varit mycket Sverige, och inte minst nu i och med mitt nya voluntärsjobb. 
Jag har i dag, tillsammans med min voluntärkollega, varit på möte med konsulatet. De presenterade en del projekt för oss och vi fick välja vilken vi hade mest intresse att jobba med. Jag och kollegan tyckte att allt lät superkul, så vi vill göra så mycket som det bara går. 
Det är så roligt att ha fått den här chansen, jag har väntat på den så länge att jag känner att det inte finns några hinder i min skalle. Inget skrämmer mig, allt känns som en utmaning som jag bara vill kasta mig över. Imorgon kickar vi igång, jag ock voluntärkollegan ska sitta och spåna lite idéer. Förhoppningsvis på ett Kafè med WiFI:-)
Dags att runda av friends, är sömnig, ska kolla på lite tv och sen blir det BED!
hörs snart! och trevlig helg på er:-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback