Vi har bytt till sommartid, just so u know:-)

Woho, söndagkväll och jag ska snart sova. Jag har haft en riktigt housewife day idag. Jag har tvättat, storstädat, lagat mat, färgat håret, lockat håret, strukit och vikt tvätt. Ok, vi säger såhär, det räääcker nu, I am friggin exhausted.
Hoppas er helg har varit bra, har följt nyheterna där hemma att Anna Bergendahl vann Mello. Har inte hört en enda låt under mello, men jag blev faktiskt lite sugen på att köpa ett par Converse skor, det har ju stått så mycket om dessa skor som Anna hade i samband med sitt uppträdande att jag inte kan låta bli att känna ett sug efter ett par vårfräscha vita Converse;-))
Jag erkänner att jag varit sämst med att uppdatera i bloggen i veckan, jag drabbades av lite skrivångest och visste inte riktigt vad jag skulle skriva om. Det hände inte så mycket speciellt under veckan förutom att jag och Frida har börjat komma igång ordentligt med vårt jobbande på Konsulatet. Vi sysslar just nu med att ansvara för att en del projekt i samband med Sverigeveckan som äger rum i maj. Det är himla kreativt och roligt, vi ringer samtal, både här och i Sverige, bokar band, spelningar, lokaler, fixar sponsorer mm. Vi fortsätter i veckan.
Helgen har annars varit mysig och rolig. I fredags hamnade jag och Zhanna, plus hennes kille på samma ställe som vi gick till förra fredagen (ni minns det stället med den svenska servitören). Denna gång så blev det ingen svensk servitör dock. Efter lite drinkar och mat  så gick vi ut och stod och prata lite innan hemgång. Jag hade bestämt mig för att strunta i taxi och gå hem men när en skum snubbe på cykel började prata med oss och göra karatesparkar och uppföra sig allmänt mysko så bestämde jag mig rätt snabbt att hoppa in i en taxi. Shit tänk om man skulle springa på en sådan när man går där ensam i mörkret. Iiiinte helt smart. 
I lördags var jag o maken ute o power walka runt Green Lake igen, och på kvällen gick jag hem till Zhanna och färgade hennes hår. Efteråt så gick vi och handlade vi lite plockmat och vin. Det blev en skön och avslappnat lördagkväll helt enkelt!
Jo just det innan jag slutar, jag bokade om min flygbiljett hem till Sverige i veckan. Hade världens problem att komma fram på telefon och få tala med en assistent. Till slut kom jag fram, bokade om biljetten, och efter mycket om och men, över telefon med assistentanten, så kom jag fram till den halvroliga insikten att jag bokat hemresan samma dag som min kära man fyller 30. Smart va. Undrar var vad jag tänkte egentligen, om jag ens tänkte alls. Haha, jaja bara boka om, ingen biggie. 
Här kommer lite bilder från helgen, bilderna är tagna från iphone så det är inte världens bästa bildkvalité.
I fredags med Z
Lördagkväll med god mat!
Vi hörs imorgon, önskar er en fin start på veckan!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback