Back to Reality + lite annat smått och gott!

Heeeej! Hur är läget med er? Jag sitter här och det bränner lite på kinderna från solen. Vi har haft jättehärligt väder hela helgen. Jag blir så lycklig, det är verkligen underbart att leva när solen skiner. Nu önskar jag bara att jag hade lite mer pengar, mina nära och kära här i Seattle och en del ledig tid så att jag kan njuta av den kommande sommaren maximalt!
Den här veckan har varit en lite "tillbaka till verkligenheten" för mig eftersom jag började på nya jobbet i onsdags. Nu och flera månader framåt så kommer jag pendla till Redmond och tillbaka. Detta gör mig inte så mycket, jag gillar att ha lite egentid på bussen på morgonen. Det värsta med pendlandet är hemresan. Trafiken står i stort sätt stilla halva vägen till Seattle, eftersom alla är på väg hem från jobbet vid 17-tiden. Jag är inte hemma förrens 18:30! Och eftersom jag har varit på upplärning från onsdag- fredag så har jag kännt mig en aning mosig i huvet när jag väl kommit hem. 
Anyyyywayss.... jobbet jag utför är som receptionist på ett företags huvudkontor. Företaget heter Aegis Living och sysslar med hem för seniorer. Det är ganska lyxiga hem för äldre som inte längre kan eller vill bo på egen hand. Där jag jobbar finns även företagets ägare, alla hans assistenter, ekonomer, lönefolk mm. Jag kommer jobba för receptionist-tjejen som kommer gå mammaledighet nu på fredag. Jobbet är väldigt stressigt och det kräver att man är extremt stresstålig, social, öppen, och att man kan hålla många bollar i luften. Detta jobb är inget jag planerar att göra som min karriär, men jag är glad att jag har fått den. Jag insåg nämligen efter dessa tre dagar att detta jobb lär mig en hel del om hur det verkligen är att leva här i USA. När jag gick på lunch i fredags så kände jag att jag verkligen befann mig i USA. Det är svårt att förklara men jag tror och hoppas att när dessa månader är över så är jag mer redo för den amerikanska arbetsmarknaden. Som sagt, man lär sig nya saker hela tiden så det är grymt. En annan sak jag gillar med jobbet är fikarummet, där har de skitgott nyrostat och nybryggt kaffe, och en endless supply av naturgodis!! I am in Heaven:-) Jag får dock ta det lite lugnt med nötterna, får inte börja gå upp i vikt nu!
Denna vecka har jag även haft visningen av min film, haha, tror det var 30 personer som köpte biljetter och dök upp. Hela salen tar emot 340 pers. Jag och Frida stannade inte kvar och såg filmen utan valde att dra oss hemåt så fort vi tagit emot våra gäster.  Sedan så fick jag reda på att prinsessan Madeleine ställde in sin medverkan på Sweden Week, istället dock kronprinsessan upp vilket jag tycker är mycket häftigare. Iallafall, i onsdags när jag var på väg hem från jobbet så ringde mig vän och undrade om jag ville följa med på nobelmiddagen. De sålde biljetter för 1500 kr per person. Det låter ju som en fantastisk chans att gå dit, mingla med det fina folket och kronprinsessan. Men jag var tvungen att avböja. Middagen börjar när jag kommer hem från jobbet, dessutom hade jag ingen klänning och skor att fixa på så kort tid. Jag fick nöja mig med att se bilderna från mina vänner från konsulatet istället.
I helgen som varit har jag annars umgåts med maken, på lördagen så var vi nere vid vattenfronten och det var så himla mysigt och varmt ute. På kvällen sen så åkte vi ett gäng till Kirkland, där Frida och Tobbe bor. Där käkade vi en god middag och avslutade kvällen på en pub. Och i dag, så åkte vi upp till svärföräldrarna för att fira svärmor på morsdag, som firas den 9 maj här i USA. Jag kom hem för ett litet tag sen och ska alldeles strax hoppa i säng. Jag ska ju upp tidigt imorgon, kl 6!!!
Som vanligt, här kommer lite bilder, bilderna är tagna från min Iphone, därav den dåliga bildkvalitén.
Seattle Waterfront i lördags
Seattle Maritime Festival: en massa folk och båtar...

I Kirkland senare på kvällen med ett gäng vänner....
Vi åt Ostron till förrätt, till varmrätt åt jag en blandning av olika skaldjur, supergott och fräsht!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Grattis till det nya jobbet gumman =)

2010-05-10 @ 09:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback