snökaos

Åh vilken jobbig måndag det har varit i dag. En jobbig måndag med ett lyckligt slut för mig iallafall. Det har ju varit på nyheterna ganska länge nu att vi väntar snö till Washington området i dagarna. Det har ju snöat en del i bergen men nu nådde snön oss här i Seattle med omnejd. 
Jag gick hemifrån kloclan halv åtta och väl på bussen till Lynnwood så tog det 1 h att komma fram till busstationen. Resan tar vanligtvis 20 min. Sedan kommer det värsta... väl i Lynnwood måste jag ta en till buss för att komma till jobbet och den resan tar ungefär 8 min. Iallafall tror ni inte att vår sena buss från Seattle anländer till busstationen klockan 8:45 och min anslutande buss går precis då.. så jag missar den!!! Åhh vad sur jag var. Dessutom var det iskallt ute och det snöa rakt i ögonen på mig. 
Jag ringer till min chef för att berätta att jag kommer bli sen och då vill hon helt plötsligt skicka någon att plocka upp mig med bilen från stationen. Jag tycker det är fine, för jag vet att det sällan slutar bra när folk vill hjälpa till. Och det gjorde det inte nu heller... så min kollega som till slut fick bli den som skulle plocka upp mig han var sen och jag fick stå ute i kylan i 45 min. Mina tår (som var djupfrysta) värkte såååå mycket när jag väl kom inomhus. Oh my Gosh hade på mig jackan inomhus i en timma innan jag hade tinat upp hehe. 
Iallafall det var bara en sååå himla skum dag i dag. Det kändes som jul. Jag har inte sätt snö på över ett år. Förra året hade vi inget av det alls men i år ryktas det att det ska bli en kall vinter. Men snön stör mig inte så mycket, det är faktiskt ganska mysigt. Det som däremot är ett stort problem är trafiken.
Eftersom Seattle inte är Sverige och man inte är lika utrustad för kraftig snöfall som man är hemma så uppstår det lätt kaos på vägarna. Jag trodde att folk överdrev men i dag fick jag uppleva det med egna ögon och det är verkligen inget roligt.
Min chef valde att stänga kontoret halv tre på eftermiddagen och jag fick skjus hem med min kollega så jag kom hem tidigt. Jag är så glad för detta... för att Facebook svämmar över med vänner och bekanta som har suttit fast i trafiken länge och uanför vårt fönster så står trafiken bokstavligt talat stilla och ambulansljud tjuter hela tiden. 
Jag snacka med chefen förut och hon sa att vi får kolla om vi ska komma in till kontoret alls imorgon. Det låter ju bra eller hur:-) men jag hoppas inte på för mycket, måste ställa in mig på att åka till jobbet imorgon.
Tog den här bilden tidigare i dag och i skrivande stund ser det precis likadant ut där ute, ser ni ljuset av bilar... bilarna står nästan helt stilla... jobbigt för dem som sitter fast:-(

Kommentarer

Postat av: Helena Eriksson

O M G! Haha, de där Seattle-borna vet verkligen inte hur man hanterar lite vinter :-) konstigt på ett sätt i o m att Cascade mountains är bland de snörikaste i världen.. Väntar på att höra om det blev något jobbande eller om ni fick ledigt p g av snön :-)

2010-11-23 @ 08:37:02
Postat av: Lexi

Haha vaaaaa, stänger man kontoret pga snööö? hehe

2010-11-23 @ 09:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback