couch shopping

Den här helgen har gått åt att soffhandla, soff cruisa, soff leta, ja vi var helt tvunga att hitta en soffa - pronto!
Vi flyttade in tillsammans i en jätteliten lägenhet i november förra året. Vi bodde i Belltown, och lägenheten låg med andra ord väldigt centralt. För mig som var nyinflyttad och allmänt vilse i både själen och mentalt var det guld värt att bo så nära stan. Jag fick en chans att lära känna staden på mina egna villkor, samt att någonstans på vägen hitta min egen plats i Seattle och bygga upp en mindre vilsen och orolig person, som jag var då jag kom hit förra året.
Det jag vill komma fram till är att när man är helt ny och allt omkring en ter sig som skrämmande och annorlunda så är det sista man vill tänka på att möblera sin lägenhet. Så vi levde med Elwoods gamla möbler från hans tid som ungkarl. Jag vågade knappt bjuda hem någon för jag var inte så "stolt" att visa upp det vi hade direkt. 
Ända sedan vi flyttade har vi verkligen sätt fram mot att börja möblera om lägenheten. Vi har dock fått skjuta upp på det då jag åkte hem till Sverige och lite andra grejjer som kommit i vägen, som nytt jobb osv. Men i går åkte vi iallafall och soffhandlade och vi fick med oss en soffa hem efter att vi (jag skämtar inte) varit inne i mer än 15 möbelaffärer. Typiskt nog hittade vi den i den sista affären vi besökte.
Det vi hade tänkt oss när vi åkte var att köpa något i en mer modern stil med en chez long (stavning??). Och vi hittade en jättefin sådan, som butiksägaren kallade för Ice Mocca, he he ja alltså om färgen. Vi stod och titta på den länge och kände att ja den ska vi nog ha. Tanten som jobbar som säljare pratade dock för mycket säljsnack och sånt gillar inte jag. Jag sa att vi funderar på om färgen verkligen komma passa in i vår lägenhet med tanke på de färger vi har, då ger hon oss rådet att vi kan måla om vår vägg??!!!! ehhh que? måla, ska JAG måla? Jag orkar knappt koka pasta till middag, ska jag åka till en affär och hitta en färg och måla för att deras soffa ska passa in i min lägenhet. Ja hon pratade på och vi sa att vi skulle återkomma. Vilket vi också skulle göra. Vi ville ju ha den där Ice Mocca soffan.
Men iallfall, den sista affären vi besökte hade vi hjälp av ryska Igor, en skittrevlig säljare. Han gjorde ett bra jobb och vi hittade en två delad soffa, mysig, och superskön att sitta i. Vi bästämde oss för att slå till på den. 
I dag åkte maken och hämtade soffan och jag fick panik när jag såg den, tyckte den såg ful och blev panikslagen som vanligt haha. Jag var tvungen att ringa mina föräldrar och visa upp soffan på Skype men de fatta inte varför jag inte tyckte om den. Ja nu efterhand vet jag inte heller vad jag sysslade med. Det har det gått flera timmar sen vi fick hem soffan och jag känner mig nöjd nu. Vad vore livet utan panik över allt litet och stort, eller hur;-)
Jag väntar med att visa er bilder, tänkte göra det så fort vi är klara med hela inredningen. Jag tänkte bjuda er på lite bilder från vår 6 h shoopingtur i går, vi såg faktiskt en hel del roligt också.
Dessa fåtöljer är jättepoppis i Amerikanska hem. Själv tycker jag den här möbeln är skitful. Praktisk är den nog, man kan lägga sin läsk i läskbehållaren på fåtöljen, sedan trycka på fjärrkontrollen och bli en couch potato. Var bara tvungen att ta bild på den för att visa er. Är den poppis i Sverige med? Har inte sätt någon som har en sån hemma men vem vet?
Hittade värsta Ali Baba sängen.. 
... med tillhörande Ali Baba toalett bord:-)
Jag sprang även in på min favoritaffär Bed Bath and Beyond och köpte lite handdukar från DKNY. Jag samlar på hela deras sortiment till badrummet just nu, men man får köpa lite i taget. Det är dyrt. Men handdukarna är så sköna och mjuka. 
Nu ska jag gå och fixa lite till imorgon. Vi hörs senare!!

Kommentarer

Postat av: Darow

Ohh, en sång skulle jag vilja ha hehe :D

2010-10-15 @ 21:02:13
Postat av: cessie

Visst är dem snygga;-) hehe

2010-10-16 @ 04:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback