Måndag

Hej! Hur har helgen varit för er? Bra hoppas jag!
Jag fick lov att jobba över idag igen så jag var hemma runt sju, dessa måndagar alltså! Jag fick en uppgift att fixa till min chef i dag, jag skulle sammanställa en pärm med viktig information rörande ett forskningsprojekt. Det tog verkligen HELA dan att fixa den och jag blev inte ens klar. Inget svårt alls men allt är så detaljorienterat och tar hundra år känns det som. Min chef tyckte dock jag hade gjort ett bra jobb och att jag kan fixa det sista imorgon. Bra, men jag har ju typ magsår nu:-)
Anyway, helgen har rusat förbi som vanligt. Jag kan lova att det regnade och regnade och regnade. Först var det lite mysig att sitta hemma med mysbyxor men när jag skulle ut på lördagskvällen så kändes allt så himla oglammigt. Jag hade lockat håret, ville ta på mig klackar, ja you get the point, glamma upp mig. Det gick ju inte så bra då det fullkomligt öste ner. Så det fick bli upp med håret i en tofs (måste ju skydda lockarna) hehe, och efter mycket tvekande så drog jag på mig plattisarna (converse) mao. inte sp lördagsglammig. När jag väl var framme i stan så kände jag inte ens igen Kate (som jag skulle ut och äta med) hon såg ut som en seglare ute på havet, med värsta regnjackan och huva på det. Vi stod och garva lite över hur vi såg ut och jag ville så gärna ta en bild och visa er men jag vill inte riskera att dränka kameran. 
Vi gick iallafall till ett ställe som heter Dragon Fish och ligger i downtown. Jag ska göra en resto review från det stället någon dag. Tog lite bilder på maten men det känns en aningen konstigt att sitta o fota varje rätt man får ut hehe. Vi åt lite asiatisk plockis och det var gott. Efteråt gick vi till ett ställe inne i ett shopping mall och tog en drink. Jag tog en Sangria, jättegott, men som vanligt när jag bara tar "en drink" så slutar det med att jag ser trippel, blir sömning, och längtar bara till sängen. Stackars Kate, jag fick be om ursäkt för att jag höll på och somna under kvällen. Näää jag får helt enkelt ta en tupplur innan jag går ut nästa gång:-)
I söndags var det tråkigt och regnigt också och jag var hemmafru hela dagen, fixa o dona hemma. The real housewife of Seattle (minus the money då:-)
Söta vännen Kate på Dragon Fish


Den "fina" utsikten från vårt fönster - ja ni ser ju hur det regnar, helt grått och Seattle-aktigt väder. Jag antar att det är dags att vänja sig vid det här vädret, för att the rain season is here!


... På en klar dag brukar det istället se ut så här! Ohhh sommar, och tidigt höst come back please!!!!


Kommentarer

Postat av: Lexi

Sååå mysigt =)



Jaa precis, så är det nog, de som snackar skit måste va jäkligt osäkra och inget liv. Men som jag skrev till en annan bloggare innan, det är ju inte alltid kompisar det gäller, ibland kan det vara närmare än så. Skönt att ni förstår iafl.



Usch, e så trött på sånt!!

2010-10-12 @ 09:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback