Lite Shopping

I dag är jag så in i döden trött och grining, och för ingen anledning alls dessutom. Allt är bra och så... men jag tror att det är onda veckan som är på ingång. 
Jag hade svårt att orka ta mig upp ur sängen imorse. Jobbet var dessutom lite segt eftersom min chef fortfarande är i Europa (shit jag börjar låta som en Amerikan nu som inte kan referera till vilket land hon är i Europa utan säger bara att hon är i Europa). Iallafall hon kommer in en snabbis imorgon innan hon beger sig iväg på fler resor denna vecka. Nästa vecka hoppas jag det blir stabilare då hon inte ska i väg på några resor. Jag jobbar åt henne som hennes assistent så att jag är ju beroende av att ha henne där så jag ständigt får lära mig nya saker och ha uppgifter att göra. Som sagt det var lite segt i dag o det blev inte bättre av att det var skummis väder utomhus när det var dags att åka hem. Kvavt och varmt, som åska i luften.. jag kan lova att jag hade huvudvärk när jag kom hem. 
Nu lämnar vi det, jag tänkte nämligen visa lite shoppingfynd jag hittade i går när jag var på stan och spenderade en massa dollar:-)
Jag mötte upp med Kate, som också var sugen på lite shopping. Tillsammans gick vi till ett ställe som heter Nordstrom Rack. Nordstrom är annars en department store mycket likt NK i Stockholm. De har en himla massa fina plagg, smycken, skor, och dyyyyra väskor. Så fort vissa av dessa kläder, och dyl. inte längre är i säsong så skickar de över dem till "Racken" som vi kallar den för. Där kan man alltså göra mycket shyssta fynd på designer kläder, skor, och annat för 30-60% procent mindre än orginalpriset. Så vi kan lungt säga att VI GILLAR RACKEN!!
Vi gick runt lite där och det slutade med att jag köpte mig ett linne med en fin blomma på. Den tänkte jag ha på jobbet under en kofta. Jag tänker inte visa er någon bild på den, ni får helt enkelt låta fantasin flöda:-)
Vi gick vidare mot Aldo, som är min absoluta favorit när det gäller skoaffärer. Jag tycker de har ett shysst utbud av snygga skor med lite twist i. Jag gillar inte den klassiska stilen utan vill gärna ha lite sporty-chic. Så jag hittade mitt par och blev så nöjd. 
Innan vi åkte hem så slank jag in på Victorias Secret för att köpa Body Splash och Body Butter i min favorit doft "Pure Seduction". Jag är annars inget stort fan av Victorias Secret, ja visst de har fina underkläder men jag har aldrig köpt något där förutom mina Body Splash. Förresten de är verkligen väldigt populära att ha med sig som present till folk i Sverige. Jag hade med mig flera stycker flaskor hem när jag var där sist. 
Anyway... nu ska jag sluta babbla och visa er lite bilder från min shopping yesterday.
På Racken passade jag på att köpa lite rengöringstvål och sådana där tvättlappar. Tycker de var ett helt shysst pris på dem med, runt 35 kr styck. Jag köpte även det där linnet jag berätta om och strumpor med rosor på. Very cute!
My shoes, I love them! Förresten om ni är sugna på att besöka Aldo så kan jag informera om att det finns en Aldo i Köpenhamn. Svindyrt dock, eftersom allt är dyrt i Köpenhamn.
Vicotrias Secret, Body Butter and Splash i favvo doften
Jag lämnar er med en bild tagen i skrivandets stund från vårt vardagsrumsfönster.
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Nee usch, gillade den inte alls.



Jättefina skor=)

2010-09-29 @ 09:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback