Seattle

Hej! Nu är jag tillbaka i mitt andra hem:-) Klockan 11 lokal tid i tisdags anlände jag till Seattle. Det kändes bra att komma hem igen, men lite tyst omkring mig i lägenheten eftersom jag inte längre har min stojiga familj omkring mig. De första dagarna har varit sega som fan, mest pga. tidsomställningen. Men jag tror jag ska var fit for fight till imorgon fredag. 
Hoppas allt är bra med er. Jag lovar att bli bättre på bloggandet nu när jag är tillbaka här för att stanna ett tag.
Sverigesemestern var jättebra! Jag trodde jag skulle uppleva kulturkrock men det gjorde jag inte alls. Jo den frsta dagen tyckte jag allt var så litet, som vägarna, cola flaskorna, matportionerna osv. Men sedan så tänkte jag inte mer på det. Det som mest har förändrats är att jag inte längre njuter av att äta ute på samma sätt som jag gjorde förut. Vi kan ta Sushi t.ex. som här i Seattle är helt underbart, tack vara närheten till havet så är fisken fräsch och även tack vara den stora asiatiska befolkningen i stan gör det ju att sushin blir oslagbar. Går inte direkt att jämföra med hemma om man säger så. Samma är det med mexicansk mat som Tacos eller Thai maten. Värst är nog kaffet i Sverige. Jag störde mig nåt enormt på att kaffet alltd är varmljummet, så inom loppet av fem minuter är det så avsvalnat och äckligt. Nää, klagmajjan Cynthia föredrar nog det superheta kaffet från Starbucks!!
Jag hann även med att träffa några goa vänner, två resor upp till Stockholm och så en resa ner till Kristianstad där jag hälsade på mitt gamla jobb och hängde med min vän Helena och Zhanna som har kommit från USA för att plugga i Lund. Kort och gott kul hade vi. Dock kan jag inte fatta hur jag stod ut med att bo i Kristianstad, den staden är så tråkig! Jag gick en timma på stan och höll på att tråkas ihjäl, literally! Måste vara storstadsmänniskan i mig som protesterar. 
Anyway... nu sitter jag här på soffan i lyan och kollar på Family Guy samtidigt som solen går ner så fint över horisonten. Yea, it feels good to be back!!
På en fest i Stockholm under min Sverigesemester!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback