Sunday oh Sunday

Hej!
Hur har helgen varit? Jag har fortfarande söndag kvar men dagen är snart slut för er, hehe. Min helg ar varit bra, men mest har jag tagit det lugnt. I går var vi t.ex. på Ikea och det var ju ett tag sedan jag var där. Vår nya lägenhet behöver möbleras om och fixas men vi kan ju inte köpa allt på en gång. Men jag fick iallafall nog igår och bara var tvungen att köpa ett köksbord. Så sagt och gjort, vi köpte ett litet tvåmanna bord, ett så kallat breakfest table. Eftersom amerikanska lägenheter i stan inte direkt är kända för sin rymlighet så får man vara lite kreativ. vårt kök är litet men jag skulle fan få ett litet bord iallafall, och det gick och vi fick den till ett bra pris med, yeeey!!
Nu sitter jag iallafall vid vårt nya köksbord med en utsikt över staden och dricker kaffe. 
Efter Ikea åkte vi till svärföräldrarnas hus och åt middag, vid halv elva på kvällen stannade vi till vid ett köptcentrum som har jättebillig mat och handlade på oss massor med grejjer... vi var hemme igen runt halv tolv innan midnatt. Jag kan lugnt säga att jag var helt slut IGEN!! kunde knappt hålla ögonen öppna.
Samma sak hände i fredags då jag gick ut med tjejerna, Frida och Kate. Vi skulle äta middag och sedan sätta oss någonstans och ta en drink. Jag begick två kardinalfel innan jag gick hemifrån, det ena var att jag inte sov något under dagen. Jag hade nämligen gått upp kl 5 och borde då med fördel tagit en liten nap. Jag sket dessutom i att ta med mig mina glasögon, eller ens sätta på mig linser. Oj oj vilken dålig idé av mig för innan ens middagen var över hade jag svårt att fokusera blicken. Och lägg på det att jag blev sömning sen med. Usch kände mig som världens tråkigaste kompis. Och igår när jag kanske skulle följa med tjejerna ut så blev hela dagen uppbokad. Lovar bättring på den fronten, ska bara vila idag sedan blir det skärpning!
Vet inte vad som ska bli av denna söndag. En sak som är säker är att amerikanska fotbollssäsongen har dragit igång igen och det innebär Sunday and Mondaynight Fotball på TV och alla verkar titta, även min make är helt inne i detta. Får väl försöka ringa Kate och se om hon vill hitta på något, tror inte hon kollar på amerikansk fotboll haha.
Have a great evning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback