California Roadtrip Day 1

Hej alla kära!
Nu har vi kommit hem från vår lilla semester till underbara Kalifornien. Om ni någonsin har chans att åka dit så säger jag bara GÖR DET!!! Jag har i allafall kommit hem med en massa ny energi och jag är full med inspiration. Eftersom vi var borta i 4 dagar sammanlagt så tänkte jag berätta lite om varje dag under de följande dagarna som kommer.
Vi börjar med dag 1 och San Francisco:
Vi lämnade ett regnigt Seattle och tog flyget runt 10 på morgonen till Oakland. För er som inte vet så ligger Oakland en 20 min bilfärd söder om San Francisco. När vi kom fram, runt kl 12, så hyrde vi en bil och styrde sedan kosan mot the City of Love - San Francisco.

Vi checkade in på hotellet, som låg väldigt nära stan, och for sedan ut för att äta något till lunch. Maten vi åt var inte speciellt god, min man kände sig lite sjuk sedan innan och brorsan var trött och ville vila. Med andra ord kan man säga att vår vistelse inte började direkt tipp topp. Men efter lite vila på hotellet så gick det bättre.

Vi åkte mot Golden Gate bron och hängde där en stund. Det var skitkallt och blåsigt som bara den. Men ändå, det var väldigt vackert och vi gick runt på stranden och knäppte en massa bilder och njöt av allt.


Golden Gate bron


Det ser soligt ut men det är kallt och blåsigt som f n!

Efter besöket till Golden Gate så stämde vi träff med en tjej som jag och Elwood lärde känna förra året då vi var i stan på ett bröllop. Vi hängde med Summer hela kvällen och fram till midnatt. Vi började med att gå runt lite i Chinatown


Här är vi vid ingången till Chinatown; jag, brorsan och Elwood


Efter Chinatown så gick vi till en bar och drack lite drinkar och öl


Efter baren så tog Summer med oss till en Pizzeria (tror den hette Tomasso) och där åt vi världens godaste Parmesan, vitlök, och spenatspizza.. mmmmm


Jag lämnar er med denna bild vi hamnen i San Fran. Vi tog den här bilden på fredag morgon innan vi fortsatte på vår resa till södra Kalifornien. Men det berättar jag mer om i nästa inlägg!

Mina intryck av staden: Jag har besök San Francisco en gång tidigare och tycker att staden är en riktigt skönhet. Här finns allt och lite till. Vattnet är grön/blåaktigt och allt är så vackert; husen, arkitekturen, naturen mm.
Man kan väl beskriva staden som en storasyster till Seattle. Annars känns städerna ganska lika tycker jag men San Fran är ju glammigare och vackrare på ett annat sätt än Seattle - och större såklart. Det enda minus jag kan komma på är att det inte är särkilt varmt där och det är ju tråkigt.

Kommentarer

Postat av: Lexi

Guuuuud va god den pizzan såg ut att va! Kul att ni hade trevligt! =)

2011-06-29 @ 09:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback