Tandvärk, ny frissa, och Sverigebesök

Tja! Åh vad tiden går fort. Snart är det onsdag och då kommer min kompis på besök från Sverige. Hur kul ska inte det bli!? Jag har inte haft Sverigebesök sedan maj/juni förra året och jag känner att det är dags nu. Jag har kollat runt lite efter roliga klubbar nere på stan som vi kan gå på, samt tänkt ut lite roliga Seattle grejjer vi kan göra när min kompis kommer. Måtte bara vädret vara fint och inte regnigt. Seattle är verkligen bedårande vackert en klar dag, då ser man bergen vid horisonten, himlen är klarblå, och vattnet glittrar.
I allafall, i fredags var jag återigen hos tandis och fixade en massa hål. Jag fattar inte var dessa jäkla hål kommer ifrån. Visserligen tjatade de om återbesök när jag var hos tandis i Sverige back in 2007 men snåla jag ville inte spendera pengar på det. Så jag tror det har blivit värre, och man kan ju inte rymma från det som måste fixas. Så vi gick dit, jag lagade alla mina hål på en och samma tandrad. Jag fick bedövning och log snett i 5 h och kunde inte käka något. Så fredagskvällen spenderade jag med att titta på Big Brother på datorn samtidigt som jag satt där och svalt. Sedan så gick bedövningen över och smärtan i munnen tog vid. Jag märkte att jag bitit mig i tungan också så det värkte med. Ja vilket elände, och fortfarande gör det lite ont, och jag får lov att äta på den andra tandraden som inte blivit fixad.
I lördags, som för övrigt var en mycket skön och varm vårdag, så träffades jag upp med Kate och Anna på stan för en snabb fika på Starbucks. Vi satt utomhus och njöt en stund och jag läspade för min tunga värkte efter att jag "bitit" på den under fredagen haha. På eftermiddagen så var det då dags för mitt allra första frisörbesök i USA. Hur det gick!? jo det gick superbra, över förväntan och jag är så glad att jag hittat en frisör, som förstår mig.
Min frisör, Elwoods barndomsvän, är en sådan person som har fint hår och supersnygg klädstil. Så jag kände att jag kanske kunde lita på henne. Och jag hade rätt. Hon och jag har samma stil så jag behövde bara säga lite snabbt vad jag gillar och hon fixade det på en gång. Nästa gång i juni tänkte jag dra dit och fixa lite slingor.
På lördagkvällen så var det städning och tvättning som stod på agendan. Anna kom också över och vi drack lite vin, käkade chips och kollade lite på min bröllopsvideo.
I går söndag fick jag äntligen äntligen med min man till IKEA. Vi ville hitta en madress men den vi ville ha fanns inte kvar så det fick blir att köpa lite smågrejjer till lägenheten. På kvällen kollade vi på Black Swan. En film jag gillade mycket mycket!!
I dag, måndag, en ny vecka är på G och som jag berättade tidigare så är väl höjdpunkten min kompis besök på onsdag. Det är bara en dag kvar och sedan så åker jag och Elwood till flygplatsen och plockar upp henne på onsdag runt 18 tiden. Kul!!
Ok nu ska jag hoppa in i duschen efter mitt gymmande!!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Bild på håret tack!! =P

2011-03-22 @ 09:35:18
Postat av: Johanna

Haller med foregaende talare..:)



Kul med lite sverige besok!! Har inte heller haft nan har sen i maj forra aret da mina paron var har for min graduation...



Hope you dont mind.. men blev lite nyfiken, var och hur gifte sig du och din man? :)



Kram!

2011-03-23 @ 01:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback