tillbaka, kanske!?

Hej alla söta,
Tog en liten bloggpaus igen, ar ju hemma med feber och allt så jag fick lov. Jag visste att jag skulle bli sjuk. I måndags var jag helt slut och kände mig jäkligt eländig på jobbet. I går vaknade jag med feber och jag var dessutom supermatt så jag fick sjukanmäla mig och hoppa tillbaka i sängen igen. Sedan låg jag i horisontellt läge hela dagen, tittandes på svensk tv genom datorn. Jag följde bl.a. Klass 9A (som faktiskt är riktigt bra!) Och tittade på alla avsnitt av Big Brother Sverige. Jag älskar att kolla på svenska dokusar när jag bor i USA. Allt känns sååå svenskt på något sätt, det är svårt att förklara. Men människorna, sättet man pratar på, folks åsikter mm. Så kul att titta!!
Jag låg iallafall och glodde på dessa program samtidigt som jag proppade i mig massa onyttigheter i form av chocklad, peanutbutter and jelly sandwiches, jag hoppade tom över middagen för jag hade ingen matlust till någon vanlig mat om man säger så.
På kvällen fick jag nyquil av maken.. det är en medicin som ni alla ska passa på att köpa om ni är i USA. Det finns en dagvariant men, men jag gillar nattvarianten av medicinen. När jag bodde här 2005 så var jag sjuk ganska så länge och hade en hosta som inte ville ge med sig. Jag fick då testa på Nyquil och jag tog en ganska stor dos av det. Och det gör en sömnig och den DÖDAR alla virus, sjukt effektiv. Anyway jag somnade och dagen efter var jag helt frisk.
Jag tog en massa sånna tabletter igår, somnade, och i dag var jag till 70% återställd. Så jag var på jobbet som vanligt och det funkade helt OK förutom lite hubudvärk, men det får man leva med.
Nä nu ska jag sätta mig och o kolla på lite mer svenne tv innan min man kommer hem från plugget.
see ya!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Nyquil ar en raddare i noden! ;) Hoppas du kanner dig battre nu! Haha, alskar ocksa att titta pa massa svenska serier.. tank att det ska vara sa mycket roligare att titta pa dom nar man ar har an hemma i sverige...lol

2011-03-03 @ 05:38:18
Postat av: Lexi

Usch va jobbigt =( Krya på dig ännu mer =)

2011-03-03 @ 09:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback