spring time and livin is easy!

Hej! Åh vi har haft det fint här i Seattle denna helg. Det har bjudits på fint väder och inget regn alls. Med tanke på hur veckan såg ut så vågade man inte hoppas på något. I allafall nu är det söndag kväll och jag sitter här och bloggar. Det ligger tvätthögar överallt och maken sitter här bredvid och försöker övertala mig om att vi ska säga upp vårt kabelabonnemang så att vi bara kan titta på alla program via datorn. Jag funderar på om detta kanske skulle vara en bra idé. Det visas ju bara reklam på TV hela tiden, så visst hade det varit skönt att skippa kabel TV helt och att betala avgiften för den?? Vet inte jag får tänka på saken lite till.
Förutom det så fick vi ett brev i dag av vår landlord här där vi bor. De ska tydligen totalrenovera alla lägenheter i byggnaden så att man måste flytta ut till den 1 september (för att sedan flytta in igen när allt är klart). Vårt kontrakt går ut 1 augusti och vi hade eventuellt tänkt att förnya kontraktet ett år till men när vi nu ändå "tvingas" ut i september så tänkte vi att vi helt enkelt ska ta och flytta helt och hållet till en större lägenhet. Som ni märker så funkar det lite annorlunda med lägenhetsuthyrning här i USA. Det finns massor med lägenheter att hyra, överallt. Och man skriver upp sig för 6 mån eller 1 år t.ex. Sedan förnyar man om man vill bo kvar eller helt enkelt säger upp det.
I allafall nog om det.. här kommer lite bilder från denna sköna helg:
Finaste Kate fyllde år i lördags och tillsammans med Frida gick vi till Dragon Fish på stan och åt lite plockis
Sedan gick vi till favoritstället Palomino och drack lite drinkar
Yummi yummi.. I dag tvingade jag med maken till Green Lake igen för en liten power walk. Medan vi power walkade  så åt vi lite glass från Baskin & Robbins - mao. the ultimate workout!
Kolla vad fint det är runt Green Lake!
Jag i Green Lake
Sedan åkte vi för att storhandla och eftersom det var klar sikt i dag så kunde man se Mount Rainier.. visst ser den lite mäktig ut!
Det var allt för i dag men vi hörs snart snart igen!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Joo du har nog rätt faktiskt, klänningen skulle nog inte se så bra ut om den doldes med en enorm bukett.



Ni verkar ha haft en härlig helg =) Powerwalk + glass? Haha sööööööt!

2011-05-02 @ 09:56:51
Postat av: Johanna

hihi.. tackar tackar!! Vantar pa att fa bilderna fran fotografen.. sa jag kan lagga upp lite fler bilder..:) Vill ha dom nuuu!!! :P

2011-05-05 @ 03:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback