Julfest 1.

Tja, Sitter på stadsbiblan nere på stan och surfar runt lite. Ute är det fortfarande kallt och i lägenheten är det också kallt. Vaknade i morse med halsont och, vad jag tror, en begynnande förkylning. Jag tänkte sätta mig ner sen på något fik och dricka the med honung, det brukar värma. Igår var jag som sagt på den svenska julfesten med tillhörande julbord. Vi anlände till Kirkland, som ligger ungefär en 20 min utanför Seattle. Området är väldigt fint och tillhör de lite mer välbärgade stadsdelarna. Nästan alla hus har havsutsikt, båtar ligger i hamnarna och det ser väldigt posh och prydligt ut allting. Jag kan tänka mig att Kirkland är underbart under sommarmånaderna. Festen skulle hållas i ett hus som hade byggts om till lokal. Jag anlände vid 19 tiden och fick en namnlapp att klistra på tröjan. Det var en ganska spridd åldersgrupp, allt från gamla till unga i övre tjugoårsåldern. De flesta av dessa svenska kvinnor lever som hemmafruar eftersom deras män jobbar för Microsoft. Inte alla dock. Det finns även de som jobbar som professorer och lärare eller gör karriär på andra företag runt om i stan.
Det var himla kul att få prata svenska och umgås med folk som faktiskt vet hur det är att vara immigrant i den här stan Efter lite mingel med glögg så satte vi oss till bords och åt av julmaten. Under tiden så skulle vi sjunga julsånger, och det bjöds även på en del spex. Senare på kvällen så bjöds det på dessert, och det delades ut priser.
Jag valde att åka hem ganska strax efter desserten för att jag kände att jag nog inte skulle ha roligare än så. Summan av kvällen var både si och så. Visst jag ångrar inte att jag gick dit, jag träffade bl.a. en trevlig tjej i min ålder och vi har bestämt träff med varann efter jul. Men jag tyckte inte att jag hade så mycket gemensamt med folket som var där, det var lite för mycket spex och tjo och tjim för min smak helt enkelt. Jag trodde att jag skulle vara mer ivrig att bli medlem i organisationen men jag har bestämt mig för att tänka över det hela lite till. Kanske kan jag gå på de lite mindre tillställningarna, som bokklubbsmöte t.ex. Vi får se. Vi höres snart igen!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Du kanske ska gå med en libanesisk förening =P hehe mrs svensson =P Skönt att du va där iafl och fick känna på det =)

2009-12-09 @ 09:43:12
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Mona

Jag kom att tänka på Maria Montazami från Hollywoodfruar när du sa att du skulle gå med i en bokklubb :)

2009-12-10 @ 08:42:31
Postat av: Lexi

Mmm lite smånervöst att klippa sin frisörlärare som hade en av halmstads häftigaste salonger med. Usch usch!! Anyway... tråkigt att den arabiska inte föreningen inte hört av sig =S



Som du sa, lika bra att hålla sig till jobbsökande istället =D

2009-12-10 @ 10:08:29
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback