Our Apartment

Vi har flyttat! Detta är faktiskt vår andra vecka i nya lägenheten på Capitol Hill. Och det känns så bra! När jag flyttade hit i november förra året så flyttade jag in i makens lilla studio apartment i Belltown. Det var verkligen en ungkarlslya med HANS möbler och HANS prylar. Dessutom var det väldigt litet och köket ska vi inte tala om. Vi levde helt enkelt med en frys som inte fungerade så vi var tvungna att praktiskt taget äta ute varje kväll. Men det var bra! allt var bra, och jag trivdes för att det var ju vårt hem. Iallafall, kontraktet på lägenheten gick ut sista juli och innan dess så hittade vi en lägenhet som ligger upp på toppen av Capitol Hill med världens bästa utsikt över Seattle. Can I say we are in heaven? Oh yes I can!! 
Ny har vi iallafall flyttat och jag har en egen walk in closet men det är lite småtomt just nu för att vi håller på att köpa nya möbler. En soffa ska inhandlas, samt barbord till köket och ett middagsbord till vardagsrummet. Jag ser fram mot att börja bjuda hem lite vänner på fest och middagar. Yey!
Här kommer lite bilder från vår utsikt som jag fotade lite tidigare i dag när solen var på väg ner:
Från vardagsrumsfönstret har vi utsikt över Space Needle (vi bpdde precis intill den innan)
Till vänster har vi downtown skyline
.. och till höger Lake Union
Ja det har vi det! Vi har även köpt en ny bil och den är tydligen min enligt maken.. så fort jag får ändan ur röven och sätter igång med körkortet that is.. 

Annars så är det onsdag kväll nu och så jädrans varmt här inomhus. I dag var även sista dagen på jobbet. Det blir nog konstigt att inte gå upp tidigt imorgon och åka och jobba men jag har en del planer för morgondagen och även för den tid som kommer framöver. Jag berättar mer om det imorgon.
Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Guuuud så härlig utsikt!! Mabrouuuuk =)

2010-08-12 @ 10:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback