Ha Ha

Åh, man upplever så mycket "kul" när man åker buss i USA. Det finns verkligen folk för allt! Min dröm just nu är att få ett jobb i Seattle downtown så jag slipper åka buss, eller bil ever ever again. Jag vill vara fri och kunna gå dit jag vill. Jag drömmer om att gå upp på morgonen, ta mig neråt stan, köpa mig en kaffe på vägen, och sedan vandra till jobbet. Åh vilken lyx! 
Iallafall, bussar var det... detta har jag upptäckt om mina medresenärer på senare tid: vissa typer är extremt pratglada och gärna tidigt på morgonen när man verkligen inte orkar prata med någon. Det finns t.ex. en kvinna som jobbar som städerska (ahh hon berättade det för mig). Hon hakar sig fullständigt fast vid en och slutar aldrig att prata, eeeeevveeeerrr!! guud vilken jobbig människa! Jag vet inte riktigt vad hon vill men det brukar börja med att hon sitter och berättar personliga grejjer över telefon till någon. När hon väl har lagt på så tittar hon sig runt, letar sig liksom fram till ett poteniellt offer att trakka med sin sk "friendlyness". Efter att hon"morgontrakkat" mig två gånger så flyr jag så fort jag ser henne. 
Sedan är det den där busschaffören jag berättade om i ett tidigare inlägg. Han vet om att jag kommer från Sverige och häromdagen så passade han på att i 5 min diskutera NHL hockey och svenska spelare i NHL och vad jag tycker om ditten och datten. Jag kollar ju inte ens på hockey så jag satt mest och nickade... stackars mig hehe:-)
Sen var det den där asiaten igår som frågade varför jag ignorerade honom. Jag svarade ursäkta?? Jaa sa han då, det verkar som din musik är viktigare än mig. Jag förstod ingenting.. och dessutom talade han skitdålig engelska så jag fick ursäkta mig 3ggr innan jag förståd vad han sa. Tydligen så höll han på och flörta.. för när vi kom in i bussen så frågade han mig, jag citerar: Can I have your contact information? Hahaha jag höll på och dö, vad tror han egentligen.. såklart svarade jag nej och han satt och glodde åt mitt håll halva bussresan hem innan han till slut somnade.
Å så är det en annan kille som ALLTID går i flip flop... vet ni hur kallt det är ute? (ok inte lika kallt som i Sverige, men ändå) han går där och tårna är typ lila och han står och hackar tänder...jag förstår inte alls hur han tänker där.
O så tidigare idag jag ser en tjej som går på bussen med sin kille, hon har på sig högklackade skor med öppen TÅ!!! och trekvartsbyxor helt BARBENT!! Åh my åh my... jag vet inte vad jag ska säga, hehe. 
Det finns fler historier, men jag måste kila iväg nu...Men jag ville bara dela med mig lite kring vad som egentligen händer där på bussen mellan mitt kära Seattle och mitt inte så kära Lynnwood :-) 
oh Seattle traffic... don´t wanna bother anymore!

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Haha vilka knasiga personer! det e bara att ge en elak blick så sticker dem =p

2010-12-17 @ 12:31:36
Postat av: Cybéle

Haha jag vet jag orkade inte duscha senare! ^^



Kolla bort e med bra då tänker dem"Jaha henne ska man iknte prata med" lr himla med ögonen Cybélestyle :D

2010-12-17 @ 17:17:41
Postat av: Lexi

Hahaha fan va jobbiga människor!!



Angående min magvärk, jag hade ont precis under brösten om man säger så. asså du vet när man får maghes? Typ där, det kan väl inte ha med ägglossning att göra?



Oavsett vad så va smärtan hemsk, du kan tänka dig som redan haft nåt liknande. Tur att det inte va lika illa andra gången. Va gör man liksom? Hehe =S

2010-12-20 @ 12:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback