Julafton, 2010

Tja! Har ni haft en rolig julafton och fått en massa fina presenter? I hope so:-) Mitt julfirande har inte börjat ännu. Faktum var att jag fick upp runt 9 idag och snacka med mamma som är hos sina föräldrar i hemlandet och pappa och, syrran, och brorsan som är kvar i Sverige. Så eftersom jag "firade" med dem så har hela julgrejjen kännts som en evighetsfirande, och än är det inte över. 
Imorgon kommer vi gå upp och öppna klapparna och sedan börjar vi med matlagningen och dukning. Runt klockan fem kommer svärfamiljen (kan man säga så?) och då ska vi äta (masssssoooooor med mat). Shit vi har så mycket mat och dessert att vi säkert kan hålla oss mätte fram till början på nästa år. I går var jag och maken och handlade hela dagen, vi var bl.a. på IKEA och fick med oss svenska köttbullar och prinskorv. Jag köpte även en liten mesig flaska julmust för 1,25 dollar... typ 10 kr. Shiiiit vad dyrt!!! Jag har sparat den, ska dricka den imorgon. 
På kvällen efter att vi varit i tretusen affärer och stångats med massa folk med kundvagnar var vi äntligen hemma. Vi spenderade kvällen med Elwoods bror och hans flickvän som kom på besök. Det var kul, vill jag minnas, men jag var så trött att jag somnade efter en timma:-) det är tur att de är familj.. jag brukar inte ha för vana att somna när jag har gäster på besök hahaha
Iallafall, i dag har jag städat och städat och tvättat som en crazy woman. Sedan kopplade jag datorn till TVn och kollade på ett par avsnitt av Paradise Hotel, som jag inte riktigt fick upp mitt intresse för då jag, som vanligt, somnar.. igen! tror jag är lite trött ja.
När Elwood kom hem så åkte vi till Candy Cane Lane. Det var hur många bilar och fotgängare som hade tagit sig dit i kväll för att kolla på de fint usmyckade husen. Det var verkligen supernice att se, fick värsta julkänslan av det. Läste att de har varit tradition att smycka husen sedan 1949. Jag lägger upp en video från där vi var innan, som jag hittade på youtube. Enjoy!!
Julgranen och klapparna just nu!

Kommentarer

Postat av: Maria

Jo Cynthia:) du brukar somna när du har gäster ;)....Det gjorde du när jag var i Kristianstad!

2010-12-28 @ 08:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback