Lista

Eftersom jag precis kom hem och är helt tom på idéer så får det bli en lista. Jag fyllde i exakt samma lista i januari, och eftersom jag gillar listor så får det bli en igen tänkte jag. För övrig har jag varit ute och ätit middag och druckit Sangira denna måndagkväll tillsammans med min mans brors fickvän. Vi hade supertrevligt, och nästa måndag ska hon komma hem till mig för lite vin och tjejsnack. Det börjar bli lite väl mycket restaurangbesök nu känner jag. I morgon ska vi ut till ett ställe tillsammans med jobbet för att avtacka en tjej som ska sluta hos oss. Hon har som önskemål att gå till the Blazing Onion... oh my bara namnet skriker kalorier och kolhyderater haha. De serverar iallafall megaburgare där. Det ska bli kul att gå dit och testa på det. Kanske kan jag även få med en lite bild som jag kan lägga upp. Iallafall, här kommer listan 2010 års upplaga! och ni som läser och bloggar feel free to use it så kan jag kika in hos er och se vad ni skrivit:-)
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Att jobba på en amerikansk arbetsplats har jag aldrig gjort förut och att spendera nästan ett helt år utomlands har jag inte heller gjort...
2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag hade inga nyårslöften inför 2010. Däremot så träffades jag, Kate och Frida i somras och lade upp ett halvårslöfte. Mitt halvårslöfte var att börja med körkortet och få ett jobb innan årets slut. Jag har lyckats skaffa ett jobb och jag har ytterligare 2 veckor kvar med att börja med mitt kortkort...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej
4. Vilka länder besökte du? 
Bara Sverige faktiskt...
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha 2011
Jag vill ha en bäbis:-)
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 
När jag åkte hem till Sverige den 15 aug för att jag var sååå glaaad. När jag fick jobbet, för att jag var sååååå glad. När jag och maken var i San Fransisco, för att det var så kul och alla dessa roliga minnen med vännerna från Seattle, alla Happy Hours osv.
8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag har hittat balans i tillvaron och känner mig lycklig
9. Största misstaget? 
Inga misstag, bara en massa saker som har lärt mig något om mig själv och min omgivning
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
nej "knock on wood" 
11. Bästa köpet? 
Ehh kommer inte på något, så det kan inte ha varit något speciellt
12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Äta ute såklart:-) det är och förblir min enda last. Jag har alltid spenderat pengar på att äta ute och fika. Jag kan inte sluta heller.. I am addicted:-)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Mina vänner, min familj, min man....
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010
Älskade den danska låten Nattravn eller vad den nu heter som spelades i somras. Det var min sommarlåt. Jag gillade Eminem och Rihanna "Love the Way You Lie". Just nu gillar jag "Gubben i Lådan" och Loca Loca... ahh det fanns massor med bra musik 2010.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Gladare for sure, iallafall andra halvan av 2010.
16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat.. jag tror jag skrev samma sak förra året med. 
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Spenderat så mycket tid med datorn... och ja jag skrev samma sak förra året med:-) man lär sig aldrig eller så är old habits hard to break!!
18. Hur tillbringar du julen? 
Vi firar jul hemma hos oss, med svärföräldrarna, Elwoods brorsdotter, bror, och hans flickvän.
19. Blev du kär i år? 
Nej... har ju maken så jag är ju kär i honom:)
20. Favoritprogram på TV?
Keeping up with the Kardashians, Amazing Race, Kendra
21. Bästa boken du läste i år? 
De flesta böcker jag påbörjat har jag inte ens orkat läsa ut... 
22. Största musikaliska upptäckten?
hmmm vet inte...inget som jag kan komma på
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Jag ville till Ocean Shores och se havet och jag fick göra det på min födelsedag också, precis som jag ville!
25. Något du önskade dig men inte fick? 
En designerväska:-)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? 
Ocean Shores
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Allt är så bra som det kan bli... att få vara nära familjen hade gjort den bäst av allt men nu är det inte så, bara o gilla läget. 
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Seattle-slapp... gud, jag bor praktiskt taget i mina jeans och mina converse och jag orkar knappt ha mina klackar på mig längre för att det inte är BEKVÄMT! 
29. Vad fick dig att må bra?
Jobb, Elwood, Vänner, Seattle, som jag tycker så mycket om, plus dess vackra natur får mig också att må bra
30. Vilken kändis var du mest sugen på? 
haha töntig fråga.. jag gillar inte kändisar.. 
31. Vem saknade du?
mami och papi och syskonen, och vänner i Sverige såklart
32. De bästa nya människorna du träffade? 
Jag tänker då på mina tre goda vänner som jag lärde känna 2010 och som gjorde livet roligare här for sure

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Ser att gillar låten "Gubben I Lådan"



Lyssna när han sjunger den live..AWESOME!



http://www.youtube.com/watch?v=XsSUDWbjRyw

2010-12-14 @ 13:38:37
Postat av: Lexi

Tack =)



Hahah ahh om d finns normala bilder såå =P

2010-12-15 @ 09:33:53
Postat av: Cybéle

Gör det & hoppas du gillar klippet :)



Kramis <3

2010-12-15 @ 11:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback