En promme in my hoods!

Hej! Haha jag skulle sätta mig och skriva ett inlägg igår men då funkade inte internet helt plötsigt... tyypiskt
Hoppas allt är väl med er! Ja har det bara bra här. Jobbet rullar på, jag tar en dag i taget, mycket är nytt och min hjärna får black out några gånger per dag. Men samtidigt så är det ju nytt så jag får påminna mig själv att ta det lugnt och inte stressa upp mig. Jag har en vana att göra det och jag vill förstå allt på en gång. Pretty impossible när jag aldrig har jobbat med forskning inom hälsa förut. Jaja det löser sig nog, en dag i taget var det...
Jag var ute och fotade i söndags när jag gick till stan. Jag tänkte jag skulle visa er den vägen jag tar samt var jag bor. Jag hoppas komma in med ett inlägg där ni får se hur lägenheten ser ut inifrån men det får dröja lite tills vi är helt klara med inredningen.
Utanför vår lägenhet på Capitol Hill... står och posar lite:-)
Här är grinden som leder till vår port; ser ni den lilla filuren bakom grinden? mmmm det är min make;-)

Detta är gatan som leder till vår lägenhet. Nu lämnar vi och promenerar mot downtown!

Jaaa och helt randomly kan man köpa tidningen mitt på gatan:-) Jag brukar inte läsa tidningen här utan håller mig till gamla vanor, uppdatera mig på de svenska nyheterna. Jag brukar lova mig själv att börja läsa tidningen här men jag är helt enkelt inte intresserad av lokala nyheter, I know bad! Amerikanska fotbollsäsongen är igång igen och den lilla blå örnen längst ner är symbolen för Seattle Seahawks, stadens eget fotbollslag.

Här lämnar vi vår gata "Bellevue Ave" för att gå den sista biten in mot stan.

..och så över en bro. Den här motorvägen går precis utanför vår lägenhet, detta innebär att det är väldigt högljutt om man öppnar fönstret. Dessutom så är den trafikerad precis jämt, natt som dag. Det är väl det som är minus med att bo där vi bor.
Nu går vi av bron och kommer ut på denna gata; här ser vi en busshållsplats, precis vid stan

O så var vi framme, bara vägen ner och så är vi nere i downtown.


Ok hoppas ni orkade att hänga med hela vägen:-))

Nu ska jag kolla på lite TV innan jag for lov att gå och sova, imorn är det en ny jobbdag igen.. och det är så skönt att ha något att göra på dagarna igen:-))

vi hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback