påsken

Heej och Glad Påsk får jag väl önska er. Jag vet att ni är lediga ännu en dag imorgon, lyckosar! Vi har inte varit lediga något alls och det känns ju inte sådär jättekul att gå tillbaka till jobbet imorgon. Men men, jag har i allafall haft en lugn och ganska så skön påskhelg. I fredags var jag hos tandläkaren igen och fixade lite mer mini hål... hmm fråga mig inte hur jag har lyckats med detta med alla dessa hål för det har jag ingen aning om... känns lite som social fall hahaha....
I allafall efter tandläkaren så var det tjejmiddag hemma hos Anna och i vanlig ordning var det jättemysigt. Vi åt god mat och lyssnade på svensk musik. Hallååå kan någon förklara varför man blir helt glad av svensk musik nu när man bor utomlands...direkt börjar man prata om svenska utekvällar, och sommar discon, och rosévin och så vidare. Tror nästan att vi alla här lider av ett släng av hemsjuka... jag gör det i allafall... hmm förresten notera att jag skrev hemsjuka! direktöversätter från engelskans home sick.. jag gör samma sak med halsbränna, kallar det för hjärtbränna.
Jaja, i allafall.. i lördags hade vi varmt och soligt väder och det var så underbart. Vi (jag och mannen) var ute på en massa ärenden hela dagen och tog det sedan lugnt på kvällen. Vi satte på No Strings Attached med Natalie Portman.. vet inte om den var så bra då jag somnade efter 3 minuter. Jag är verkligen notorisk sovare så fort det blir filmdags... min attentionspan är lika med noll och är det inget som rycker tag i mig på en gång så tröttnar jag och somnar.
I dag var det ju som bekant påsk... mysigt mysigt, min favorithögtid alla gånger och jag önskade sååååååå mycket att jag var hemma med mamma och pappa... fan skit skit för att fira högtider här. Vill vara hemma!!!
Jag lägger upp lite bilder imorgon från helgen. HA det så gött tills dess!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Haller med dig... vad ar det som tar at en sa fort det spelas lite svenska latar... haha, blir sjalv likadan!! :P Blir nastan sa galet forsvenskad (om det nu finns ett ord som heter sa?!) just da! lol



Ja, holidays har utan familj ar ingen hit... hade sjalv lite "hemsjuka"...:( Kandes inte direkt som pask har maste jag erkanna... och inte var man ledig idag heller...:P Hoppas du hade en bra helg iallefall! :)

Kram

2011-04-26 @ 05:52:13
Postat av: Lexi

Hehe jaaa det är aldrig fel med släktträffar men vi ses ju ofta så det är inget ovanligt att vi är många haha.



Ska du inte till Sverige snart?

2011-04-27 @ 10:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback