Libanesiskt

Åhmaj åhmaj! Äntligen har jag hittat en restaurang med riktigt god Libanes mat och BRA musik!! Stället heter Georgeous Gerorge´s och ligger i Greenwood. Georges är Palestiner och hans restaurang är riktigt liten och gullig och maten är gudomlig.
Jag, som har växt upp med mammas goda mat och underbar libanesisk mat i Libanon, blir ALLTID besviken när jag går på restauranger som påstår att de lagar medelhavsmat. Antigen innehåller maten på tok för mycket vitlök, eller så är tabboulin inte fräsh. Dessutom är de flesta rätterna för överkryddade så man känner bara smaken av just en krydda och inte av själva rätten. Jaja, ni färstår vad jag menar.
I dag var vi i allafall på detta Georgeus (sorry for min stavning) George´s stället och det var såå bra. Supertrevlig personal, de spelade även Melhem Zein (min favoritartist) i högtalarna och jag sjöng även med i klassiska libanesiska låtar från tiden då mina föräldrar var unga. Åhh så nice!!
Minns ni att jag berätta att vi skulle gå och äta glass på Coldstone Creamary i dag efter middagen. Vi åkte faktiskt runt och leta efter stället en stund innan vi gav upp. Vi kände att det fick vara eftersom vi både var proppmätta från middagen. Men det känns lite tråkigt att vi inte åkte dit eller försökte hitta stället.. speciellt eftersom vi pratat om att besöka stället i över två veckor nu.
Här var vi idag, dock är bilden lånad, det var verkligen inte så här ljust och soligt när vi var där tidigare i dag.
Här har vi Mr George himself med hans supergoda mat!!
(Bilden lånad av theStranger.com)

Kommentarer

Postat av: Lexi

Nä men va kul!! Men palestinier och gör riktigt god libanesisk mat? Hmm... bodde han i Libanon innan kanske?



Haha visst e dem namnen vanliga?? Vi får inte glömma Elie också =P Vet du vad min mormor heter?? Josefine! Hur vanligt är det liksom? Hehe.



Första gången mina föräldrar försökte komma till Sverige så va jag nån månad bara men det gick inte, när vi äntligen kom hit va jag 2½ år ungefär. Haha nee man kan inte tror att jag e import, har haft kunder som frågat om jag e adopterad bara för att jag inte bryter, haha.

2011-02-16 @ 09:41:53
Postat av: Pia

Gott!! Jag äter ju libanesisk mat vaaarje dag! ;) Var hans mat god??

2011-02-16 @ 18:41:07
Postat av: Ruby♥

är du libanes? :o det är jag :d <33

2011-02-19 @ 17:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback