New Hairdo´

Hej!
Har haft en bra ledig dag i dag men hann egentligen inte med att göra det jag skulle men men får ta det imorgon.
När jag vaknade i morse gick jag och tränade kondition och sedan följde jag med tjejerna till Outlet Mall. Jag hittade inget men det var trevligt att hänga med vännerna. Efter outlet så åkte vi till Red Lobster och åt middag. Sedan blev det hemgång och storstädning av köket, så nu ser det superfint ut.
Anyway, som ni vet så är det snart vår och med våren kommer känslor av förnyelse. Jag har länge funderat på att göra något med mitt hår. Jag brukar tona det mörkt så att allt bli en och samma färg, supermörkt. Det är snyggt, man känner sig lite exotisk och sofistikerad i mörkt hår. Men på senare tid har jag börjat känna mer och mer att jag vill ljusa upp håret igen. Jag tror också att det passar ypperligt att göra det lagom till våren. Så nu får ni berätta vad ni tycker om mina planer. Min stilförebild i det här fallet är Audrina Patridge från The Hills. Jag älskar hennes klädstil och jag har börjat gilla hennes fina slingor i håret. Det känns så ledigt och fräscht. Vad tror ni?
Jag ska iallafall boka tid snart hos Elwoods tjejkompis som är frisör. Jag vet inte vad jag tycker om det, jag litar nämligen inte på någon frisör. Jag går till frisören när jag känner att en eventuell katastrofklippning är bättre än det jag har förtillfället. Jag går helt enkelt dit när det är för långt och helt ostrukturerat, som det är just nu!!
Som första bilden, det tycker jag skulle funka fint på mitt hår!
I love love allt med denna bild; håret, kläderna, sminket!
Det här kanske blir för ljust!? Jag hade det superljust när jag var runt 22-23 men sedan tröttnade jag eftersom utväxten syntes så mycket.

Kommentarer

Postat av: Lexi

Haha på min möhippa tvingades jag att hoppa på en sån, jag klara mig i några sekunder trots att jag hade druckit som fan, haha.



Haha vi vill åka men än är det inte bestämt vart =P



Angående håret, det är jättesnyggt! Börja självklart med det lite mörkare först (som första bilden) så du inte får en chock hehe. Men gå inte till Elwoods kompis om du känner dig osäker. Det är viktigt att frisören du går till kan hår som vårt.

2011-02-22 @ 09:34:13
Postat av: Lexi

Hehe det e så kul att höra att du resonerar så, vi har diskuterat det en hel del ggr jag och några kollegor som jag jobbade med innan.



När kunden typ säger ahh men du har fint hår kan inte du klippa mig, man bara men bara för att jag har långt hår eller ser ut på ett visst sätt betyder det inte att jag klipper efter det, jag kanske gillar att klippa folk skitkort liksom.



Hehe så tänk på det=p Men har du bra magkänsla så blir det nog bra, haha =P



Åker vi till USA och det finns tid över hälsar vi gärna på. Skulle jag åka dit så är det till Las Vegas där min kompis bor... hur många timmar är det till Seattle därifrån?

2011-02-23 @ 09:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback