Super Bowl Sunday

I dag är det Super Bowl Sunday, den dagen då det är dags för den allra sista matchen för säsongen i NFL. I och för sig är matchen över nu och Wisconsins Green Bay Packers vann över Pittsburgh Steelers. Super Bowl säger mig inte så mycket, eftersom jag inte förstår så mycket av Amerikansk fotboll, men en dag som denna måste man bara vara med och titta. Man kan jämföra det lite som att Sverige spelar VM final i fotboll, det råder liksom fotbollsfeber överallt, och då kan man ju inte bara skippa att delta i festligheterna.
Vi åkte hem till min mans kompis, där de flesta av hans vänner hade samlats för att titta. Ett måste, under Super Bowl,  är all MAT!!  En annan grej med Super Bowl är all reklam som visas på TV. Reklamen har aldrig visats förut och är faktiskt riktigt underhållande och rolig på sina håll.  Att köpa reklamtid under Super Bowl är dessutom är svindyrt! Så reklamen, kan man säga, är minst lika viktig som matchen, eftersom det också är underhållning.
Annars har helgen varit helt OK. Kom i väg till gymmet två gånger och det känns superskönt. På lördagkvällen mötte jag upp med Kate efter träningen och vi köpte en massa toppar på ROSS. ROSS är tydligen en affär där man kan handla märkeskläder billigare, haha jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den affären, lite low life kanske:-)) men vi fick som sagt med oss en massa toppar hem. Efter ROSS mötte vi upp med Anna för lite Happy Hour, och sen slöt även Annas man upp och vi fortsatte kvällen på Palomino med lite mer Happy Hour.
Nu sitter jag här i allafall, söndagkväll, mätt som tusan och trött efter i dag.. och jag ser inte fram mot att börja jobba igen i morgon:-( e så himla trött på att pendla!!
Gammal bild från Happy Hour på Palomino!! Ett kärt återseende, då vi inte hängt där sedan jaaa minns inte...länge sen i allafall:-)  det brukade vara stammisstället innan men man har ju gått vidare, there are other of fish in the sea:-))

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Dem visade Suoerbowl här i Sverige oxå!

2011-02-07 @ 10:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback