det blev svart...

I går: jag hade stått och diskat och gjort rent i köket, tänkte sedan sätta mig ner och njuta av att bara vara. Kanske skriva ett blogginlägg? kanske titta på TV? I allafall, förutsättningarna för en mysig och lugn kväll var perfekt. Vad händer!? jo klockan 20:00 exakt så går strömmen, i VÅR längehet, BARA!! Fn Fn Fn!!! Det blev så mörkt och tyst att både jag och Elwood, som är mega teknikberoende, inte visste riktigt vad vi skulle ta oss till.
Anyway, maken ringde efter hjälp och det kom en man klockan 22 och konstaterade att situationen var lite mer komplicerad än vad han hade trott från början (suck).
Vi gick och lade oss, och på morgonen var Elwood arg som ett bi och hotade med att skälla ut hyresvärden för både det ena och det andra, och för att det inte gick att lita på mannen som kom till lägenheten kvällen innan, och yada yada yada... ja han var riktigt arg! Och jag älskar när han är sån, för då blir saker och ting gjorda. Elektrikern lovade att komma till 8, efter att Elwood terrat honom från klockan 6 på morgonen, haha poor guy!
Jag fick lov att stanna hemma och möta upp elektrikern. Men innan klockan blev åtta så var jag dum nog att gå till gymmet i god tro att jag skulle kunna fokusera på träningen. Under träningen så var det enda som rörde sig i mitt huvud den där jäkla kortslutningen som hade pajat hela min morgonplanering och att jag nu inte kunde träna ordentligt, åka bil med min kollega Katie till jobbet, eller komma i tid. Jag gick hem. Sur och trött som fan.
Medan elektrikern jobbade på nere i källaren så passade jag på att sova lite på soffan. Somnade och drömde världens skummaste drömmar om regn, och att det var en man i lägenheten, och jag vet inte vad...
Jag vakna till slut en timma senare (kl 9)  av att TVn slogs på och allt liksom blev ljust och vaknade till liv. Yeey elektriciteten hade kommit tillbaka!
Blev jätteglad och elektrikern berättade sedan att vi skulle softa ner oss med att använda ALL elektricitet på en gång, eftersom vår lägenhetsbyggnad är från 1930-talet.
Hehe nu när jag tänker efter så var TVn på, typ nästan alla lampor, två datorer, mikron, och kaffemaskinen, innan strömmen gick igår.
Åkte till jobbet sen, två timmar sen, och jobbade supereffektivt, jag kunde åka hem en halvtimma senare än ordinare tid. Vad bra jag är!!
Bäst av allt är att vi kan skratta åt denna händelse nu, och att jag tycker att min man är min hjälte! Han räddar oss alltid ur alla situationer genom att vara en tuffing! I love that! Hade jag ringt så hade elektrikern inte kommit förrens tre dar senare eller nåt hahaha.
Åååååh men en störig sak, eftersom jag missade träningen idag måste jag ta igen det imorgon:-(
Min hjälte!

Kommentarer

Postat av: Lexi

Hahaha jag hade oxå blivit galen! Hehehe =P

2011-01-21 @ 10:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback