Mitt drömboende i Seattle

När jag flyttade till Seattle i november 2009 så bodde jag och Elwood i en liten studio i Belltown. En av de första dagarna i min nya hemstad så begav jag mig ner till stan, till fots. Stan eller downtown ligger väl ungefär 15 minuters gång från Belltown. När jag nästan hade kommit till stan så såg jag ett lägenhetskomplex med den underbara slogan: Not All Condos are Created Equal. Jag dog, där och då, där var här jag ville bo! På Escala!
Escala Logo
Entrén till Escala! Jag har bara sätt entrén utifrån...
Det här är en bild på Escala; där längst upp, on the Penthouse, vill jag bo!
Check out the interiro; skulle inte tacka nej till att ha en tjejfest med goda drinkar här
The view: to die for!!
På väg mot hissarna
mmm mmmm mmmm
Dessutom så erbjuder Escala detta för sina residents:
Spa
Ett stort Gym med Pool och Bastu mm
Lounge
Restauranger
En vinkällare där de boende kan spara sitt fina vin
Samt mycket mycket mer...
Jag läste precis också att en etta med ett badrum kostar 350.000 dollar!! nästan 2.5 miljoner! Det kan man ju i och för sig ha råd med, men då måste ju jag och Elwood bo i en etta hela livet typ. Och det vill vu ju självklart inte göra. En tvåa kostar 699.000 dollar, alltså 5.6 miljoner! Det blir en ganska hög månadskostnad haha. Måste tjäna mer pengar ifall det ska gå i hop.
Men men drömma kan man ju alltid göra eller hur?
Och vår utsikt här ifrån Capitol Hill är inte så dålig den heller!
(bilder är lånade från: somethingischangingatescala.com, escalatower.com, strouplecondoblog.com)

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Jag vet jag e sån ;)



Maten va helt ok, jag tyckte den va saltig!

Jag glömmer aldrig den äckliga svärdfisken..fy fan! ;D

2011-01-28 @ 09:26:23
Postat av: Lexi

OH MY GOD! I looooooooooooooooooooove it!! Älskar såna lägenheter!!



Haha reta på bara, hoppas det regnar på dig =P haha Näää men va skönt att ni slipper minusgraderna iafl. Här börjar det också bli ljusare tack och lov!! Men tyudligen ska kylan hålla i sig lääänge till=(



Hehe kul att du frågar, jag frågade Sharbel samma sak häromdan när vi satt och kolla på en massa konspirationsteorier (om USA och världen) jag tror inte han e så sugen på USA nu efter d, haha.

2011-01-28 @ 09:35:57
Postat av: jano

mäklarens namn tack? hahaha fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. Vill ha NU.

2011-01-28 @ 16:43:13
Postat av: Elise

Woooooooooooooooow, jag vill också bo dääääär:D Shiiiit.. men en etta där låter inte så farligt, ungefär samma priser i sthlm och då ingår inte allt det där. och definitivt inte den utsikten:)



Jaa, go for it, det är skitintressant. Jag gillar inte att göra samma saker varje dag så det passar mig perfekt, Idag hade vi en gästföreläsare från IBM hos oss och han triggade mig ännu mer:)



Ditt arbete låter avancerat:) kan du inte förklara lite mer vad du gör, förutom att läkemedelsföretagen anlitar er för forskning? Alltså forskning kan ju ske på olika sätt,

jobbade med ett forskningsprojekt för några år sen, då vi skulle samla in och analysera data, i min värld kallades inte det för forskning men det var det enda dom tjatade om:) Forskning för mig är typ provrör och kemilektion haha:) är det sånt ni gör?

2011-01-28 @ 20:57:54
Postat av: Elise

Ahaa, nu förstår jag. Låter intressant med kvalitativa intervjuer, är det inte svårt att sammanställa? Vi jobbade bara med kvantitativa intervjuer och dom tog jättelång tid att gå igenom och registrera och så.



Men hur kommer det sig att du jobbar med det? Du sa ju att det inte alls har med din utbildning att göra?:) och hur hamnade du i usa?

2011-01-29 @ 19:26:37
Postat av: Elise

Haha, man ska aldrig säga aldrig;) Väldigt starkt av er att ha ett distansförhållande i 4 år efter bara en månad, klarar man det så klarar man ALLT. Pappa hade rätt:)



Men skulle du vilja flytta tillbaka till sverige? För när man bor här är det enda man vill typ flytta härifrån, men hur känner du nu när du har gjort det?:) Hur gammal är du förresten?

2011-01-30 @ 14:58:14
Postat av: SUSSI ERICA FANNY AGNES

omg va vackert :D

2011-01-30 @ 22:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback