shoppat lite...

...Träningskläder!!
Jag har faktiskt aldrig bemödat mig att köpa träningskläder i hela mitt liv... och nu har jag köpt en massa fina! Excited to look hot at the gym;-)
Jag är så himla lycklig nu när jag börjat träna. Detta är första gången i mitt liv jag inte ser träning som ett måste.
Jag har alltid gått in i det halvhjärtat, gått plikttroget till gymmet, och blivit så uttråkad efter ett par veckor att jag aldrig återvänt dit igen. Men nu.. hmm vet inte riktigt vad som har hänt. Jag vill inte tappa vikt, jag vill bli starkare och få en massa snygga muskler. Jag märker att träningen, efter två veckor, har gjort mig mer positiv och mer vaksam över vad jag stoppar i munnen. Jag har bytt ut nästan all mat jag köpt tidigare mot nyttigare alternativ, mer grönsaker, mer medelhavsmat osv... och det är sååå gott!!
Och så det här i går då, shoppa träningskläder!! wow jag som tidigare gått och tränat i ett par gamla brallor och en ful tisha:-)
Nu hoppas jag bara att jag ska ha samma positiva inställning till att ta mitt körkort som att gå till träningen haha.. återstår att se hur det ska gå på den fronten.
Nä men jag märker att allt handlar om tankens kraft och jag märker att med positivt tänkande, och att se glaset som halvfullt istället som halvtomt, faktiskt kan göra mycket för mig. Jag är ganska negativ av mig. Inte så att jag är sur och missunsam, utan mer att jag är extremt motivationsberoende... om jag inte tycker något är roligt, eller spännande, eller om det är jobbigt så ger jag upp direkt. Jag är väldigt bortskämd, tyvärr! Men jag försöker lära mig att det inte behöver vara så! Nu tror jag min pappa blir glad av att läsa detta haha!
Anyways, mycket pladder här men jag var bara tvungen att dela med mig av detta..
Nu blir det lite Jersey Shore (jag vet.. jag älskar skräptv tyvärr)innan det blir dags att sova. Långhelgen är över och det ska bli kul att återgå till jobbet imorgon!!

Kommentarer

Postat av: Helena

Vad kul att höra att du äntligen känner lika härlig känsla inför träning som jag gör ;-) hehe. Man blir lätt beroende av energin och glädjen man får av att vara aktiv och ta hand om sig.. det där med motivationen känner jag också igen, jag fungerar lika... men detta året ska jag lyckas med att få rutin på ett sunt liv med träning, roliga äventyr och bra mat! :-) you go Girl! :-)

2011-01-18 @ 09:28:16
Postat av: Lexi

Hoooooot!!



Tack, haha shit jag va nog 20 då, 3 år sen men ändååååå!!

2011-01-19 @ 11:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback