Listnörd is back

Linnea utmanade mig att svara på frågor och listnörd som jag är så var jag ju bara tvungen att anta utmaningen!!

1. Hur gammal är du om fem år? Oh Lord, då är jag 36! Men jag ser fram mot att bli äldre så ingen panik här inte..

2. Vem var den sista du träffade? Elwood

3. Hur lång är du? Jag är 160 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? jag har inte sätt klart en enda film på evigheter, då jag oftast somnar. Men vi försökte oss på att se Easy A i förrgår, men jag tyckte inte den var så bra så jag orkade inte se klart den.

5. Vem ringde du senast? Elwood

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det senaste var igår kväll till en bekant angående vår träff i morgon

7. Vad är dagens planer? hmmm dagen är snart slut, men jag tänkte blogga lite och kanske titta lite på TV innan det blir dags to call it the night!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka SMS, Keep it Simple liksom:-) men jag vill alltid prata med familj, goda vänner, maken osv.. annars så är det SMS

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? gifta, i 32 år:-)

10. När såg du senast din mamma? på flygplatsen i Linköping, morgonen den 7 september, annars så såg jag mamma senast över Skype på julafton:-)

11. Vilken ögonfärg har du? ljusbruna

12. När vaknade du idag? 8:30 am

13. Har du någon gång hittat en katt? hehe neej, men min kompis körde på en av misstag en sommar i Libanon. Hon älskar katter så hon var helt förstörd och vi tog med katten hem och tog hand om den och den överlevde faktiskt:-)

14. Vilken är din favoritplats? Jbeil i Libanon, vid the waterfront i Seattle, mitt hem, mina föräldrars hem..

15. Vilken plats föredrar du minst? att sitta fast i Seattle trafiken, hemskt frustrerande, eller köerna till immigrationen på amerikanska flygplatser gaaahhhh paniiik!!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag vill tro att jag har en karriär jag är nöjd med och två barn, samt känner mig lugn och harmonisk

17. Vad skrämde dig som barn? att tappa mina framtänder och bli tandlös:-)

18. Vem fick dig att skratta senast? När jag snackade med Frida i telefon för ett tag sen..

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope, men jag har ägt 2 st med Guns n Roses när jag var 12:-)

20. Har du stationär eller bärbar dator? en bärbar MacBook

21. Sover du med eller utan kläder på dig? med trosor och linne, kan inte sova utan kläder:-)

22. Hur många kuddar har du i sängen? två, en till mig och en till Elwood...

23. Hur många landskap har du bott i? I Östergötland och Skåne, jo just det bodde en liten sväng i Närke med när jag pluggade i Örebro

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Aldrig, har spyfobi.. kan inte ens hjälpa någon som spyr

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? jag gillar strumpor för det är mysigt och skönt, speciellt rena efter att man dushat... men jag gillar barfota massor när det är för varmt för strumpor:))

26. Är du social? beror vem jag umgås med och situationen. Jag är social med vänner och när det känns äkta, men har svårt att vara det när jag inte trivs med människorna eller situationen

27. Vilken är din favoritglass? här i USA är det Tillamoks Mint Chocolate Chip, BIG YUUUMM!!

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? en miljon dollar eller en miljon kr? :-) jag föredrar det förra... hehe men nej jag skulle nog investera i en condo i en skyskrapa i stan, där det finns allt... utsikt, gym, pool, bastu, mm. perfa!!

29. Tycker du om kinamat? nej inte så gott

30. Tycker du om kaffe? Jaaa, svart kaffe:-)

31. Vad dricker du till frukost? svart kaffe

32. Sover du på någon särskild sida? vänster mot väggen alltid:-)

33. Kan du spela poker? neej, någon försökte lära mig en gång men jag är verkligen inte intresserad...

34. Tycker du om att mysa? Jaaa mysa är myyyziigt:-)

35. Är du en beroendemänniska? faktiskt inte, det enda jag kan tänka på är jag är beroende av att ständigt utmanas annars blir jag uttråkad... och såklart att äta ute (min enda last) haha.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? jag har aldrig träffat någon med samma födelsedag förrens jag kom till USA; helt plötsligt träffar jag två tjejer, som inte bara delar min födelsedag, men de är även födda samma år!!

37. Vill du ha barn? yep

38. Kan du några andra språk än svenska? Arabiska och Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? No

40. Föredrar du havet eller en pool? spelar inte så stor roll, bara det är rent och fräscht

41. Vad spenderar du helst pengar på? God mat, kläder, nöjen, inredning

42. Äger du dyra smycken? ett fåtal

43. Har du någon gång testat att röka? ja, men det är inget för mig, men jag kan feströka ibland

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? en kopp kaffe

45. Vem är den roligaste människan du känner? Elwood, min lillebror, och Kate

46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har två på kinden efter ett släng av vattenkoppar när jag var tre år, jag vägrade att sluta klia.

47. Vad har du för ringsignal? Min ringsignal är väldigt SciFi, I love it!

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej, jag rensar och ger bort plagg var tredje månad ungefär, jag tröttnar ganska snabbt på mina kläder

49. Flirtar du mycket? nää inget alls, jag har glömt hur man gör haha

50. Vart togs din profilbild för din blogg? i Seattle

51. Kan du byta olja på bilen? nej

52. Har du fått fortkörningsböter? nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Eat Pray Love - men den var så tråkig så jag läste inte ut den

54. Läser du dagstidningen? Japp, Aftonbladet och DN över nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej

56. Dansar du i bilen? jaaa om jag är på danshumör och de spelar party musik på radion

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? lyssnar på the Voice varje dag i min Iphone. Det är bra för det är alltid natt i Sverige när jag lyssnar så jag slipper all reklam!

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mitt social security number, på nyårsafton, vi höll på att fixa tillstånd för att leta efter musslor på stranden...

59. När var du i kyrkan senast? tror det var när jag gifte mig kanske??

60. Vilka personer utmanar du? alla som läser bloggen och bloggar.. om ni orkar:-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback