Vinterbilder

Space Needle från vårt fönster, notera den fina julgranen på toppen!
Denna bild är också tagen ifrån vårt fönster. Eftersom Seattle är en ganska molnig och regnig stad (speciellt så här års) så har vi sällan klara dagar med fri sikt. Men på nyårsafton så vaknade jag upp till denna vackra syn!
Nyårsafton 2010 - en dag som går till historien som ett av de mest oglammiga nyårsaftnar jag upplevet! Jag skrev i ett tidigare inlägg att vi åkte till Stilla Havskusten för att festa och leta musslor på stranden (makens och hans vänners idé).
Så här "fejkglad" kan man också vara när man är ute och letar musslor... berättade jag att mina tår höll på att ramla av pga. kylan? Det var verkligen råkallt ute, och det är alltid kallare vid kusten än vid inland. Stackars mig ha ha ha.
Ha Ha clam diggers i högsta hugg! Elwood och hans vänner... Jag tog annars det här med att leta musslor (clam digging) som att det skulle vara en lätt match. Att man liksom går på stranden och plockar dem där de ligger. Men ack så fel jag hade; det rätta sättet är att köra ner den där manicken de håller i handen och liksom gräva upp musslorna. Elwood och hans vänner var ute i 4 h på nyårsdagen och grävde, de fick upp sammanlagt 7 musslor...
Elwoods bästa kompis Justin (vår best man på bröllopet) men sin fru Candace. Jag är så lycklig att hon kom ut till havet på nyårshelgen. Hon och jag låg mest i sängen och snackade skit under ett berg av filtar, för att hålla oss varma.
... men det är väldigt vackert vid kusten!
Under tiden som det är ebb så är det meningen att man ska gå ut så långt det går och gräva efter musslorna. Det roliga dock är att det ibland svepte in världens galnaste vågor... det slutade med att vi fick kuta hela vägen tillbaka till stranden för att inte riskera att bli blöta.
Kyligt ute! Men det bästa med Seattle vintrar är att de inte håller i sig så länge!

Kommentarer

Postat av: Helena

Sooooo nice! :-) Gud va jag blir avis på att du bor i Space-needle staden ;-) Jättefina bilder! Men det såg lite kallt ut vid havet och jag hade nog inte heller gillat det så mkt - när det gäller nyår är ju jag också en riktig glam-girl ;-)

2011-01-12 @ 08:46:29
Postat av: Lexi

Haha lätt, jag berättar då =)



Va kul att du lägger upp fler bilder numera =P

Angående er nyår... fyyyyy fan va tråkigt! Plocka musslor, allvarligt? Haha =P

2011-01-12 @ 09:43:19
Postat av: Lexi

Åhh ja mcFlurry e riktigt god! Hehe.



Jaaa typiskt oss att inte vilja göra sånt va, hehe jag hoppas med för din skull att du e i Sverige nästa år=P eller ja detta år blir det ju =P

2011-01-13 @ 09:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback