1 månad och Iskallt!

I dag är det iskallt ute, i dag är det också exakt en månad sedan jag landade i USA. Tiden går fort, eller sakta, det känns mer som att jag har varit här i tre månader. Inte så mycket har hänt under den här månaden, kanske har jag lärt mig att jag måste ha lite tålamod med att nå mina mål vad gäller jobb osv. Det kommer, det måste det göra. Ett steg i rätt riktning (hoppas jag) är julbordet jag ska på kväll på den svenska organisationen här i stan.
I dag är det rent ut sagt förjävligt kallt ute!! Jag tvingade mig dock ner till stan för att köpa lite varma tröjor att ha på mig under vintern. Jag skyndade mig hem så fort jag kunde, hehe usch det var verkligen hemskt. Det konstiga är att hälften av människorna på gatan var ordentligt klädda för kyla, andra gick klädda som det var sommar. Eller vad säger ni om att gå med flip flip, eller kjol med bara ben, eller ballerina skor, eller leggings? ehh weird.
Jaja nu struntar vi kokosarna där ute. Nu är klockan snart 17 och kl 19 ska jag va på julfesten. Elwood ska skjutsa mig dit då jag inte har en bil eller den blekaste vart jag ska va:-)
Lovade er pics igår, så här kommer de:

Vi var ju som sagt en sväng på biblan, lilltjejen och jag. Tog med henne till tionde våningen där jag brukar sitt med min laptop och "jobba". Så nu ser nu hur det ser ut:-)



Julshopping på stan



Lilltjejen fixade denna fina ljusfat, hon letade fram småljus och dekorerade fatet. Tycker hon gjorde ett bra jobb.



My beautiful Christmas tree, jag ska köpa en större och smycka ut den galnare när vi flyttar till en större lya.



Jag och Cassandra dekorerade pepparkakor som vi köpte, lätt som en plätt:-)

Nu är det dags för lite TV

Vi hörs snart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback