en halvtimma innan midnatt...

Heeej,
Fredag, skönt med lite helg! Imorgon kommer min niece som åtta år på besök. Det var min idé att bjuda över henne ner till Seattle för att tillbringa helgen med oss. Så imorgon kl 12 dyker hon upp. Jag kommer vara ensam med henne för att Elwood kommer vara på jobbet. Så frågan är vad kan man hitta på för kul med en liten tjej? Jag är superdålig med barn, precis som jag är med djur och matlagning, mao ingen fantasi eller tålamod:-) Haha ok det där var nog lite överdrivet. jag ser fram emot besöket, ska försöka ta henne ner till stan och visa henne runt, speciellt mysigt nu är det med alla juldekorationer uppe. Undrar om hon har lust att shoppa loss:-)
I dag har jag annars hängt på stan, mejlade i väg lite mejl och sökte två jobb som jag inte vill ha men jag sökte dem bara för att skicka i väg något. Ett av mejlen jag skickade var till den svenska kvinnoföreningen här i Seattle, jag bestämde en telefontid med en av tjejerna där. Vi snackade en del om föreningen och massa annat och vi bestämde bl.a. att jag ska med som gäst till det årliga julbordet som föreningen anordnar redan nu på måndag. Jag hoppas att det blir nice. Annars var det skönt att få tala med någon som redan varit med om det jag går igenom nu.
På kvällen sen så gick vi ner mot Belltown och åt Mexican food, sedan tog vi en lite fika på Uptown Espresso. Jag ska dra ner på mina chai latte, det blir dyyyyrt i längden, det blir nog till att dricka vanlig bryggkaffe from nu:-)
Gott folk ska ta o sova nu. Jag återkommer efter helgen med fler uppdateringar och förhoppningsvis lite bilder. Ha det gott tills dess mina vänner!!

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Ja ta ungen till stan & köp barbie & sånt :P

2009-12-04 @ 10:07:12
URL: http://sweetc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback