Första timmarna i Seattle

Hej alla glada,
Hoppas ni har det bra. Tack för alla gulliga lyckönskningar på FB.
Så då kom dagen som det var dags att flytta. Efter ett känslosamt farväl till familjen åkte vi mot Arlanda. Resan till Seattle gick väldigt smidigt, förutom att jag var uttråkad till max genom hela flygresan. Det hela började ju egentligen ganska bra, jag satte på en bra film, drack vin och åt lite nötter, sedan kom maten och den var riktigt god med. Sen, när jag druckit upp vinet, och filmen var slut, och jag sovit en stund så passade jag på att titta på var vi befann oss, jo vi hade precis passerat Island och hade nästan 6,5 h kvar av resan, paaanik:-) !!!!
Väl framme gick immigration ganska smidigt det med, jag var dock den sista att komma ner och hämta mitt bagage. De gick igenom alla papper, ställde lite frågor, jag fick också reda på att mitt green card och social security number kommer att dyta upp om runt 3-6 månader. Det går, tack o lov, fortfarande att jobba, resa in och ut ur landet med mitt nuvarande visum.
På kvällen så gick vi en liten promenad och jag fick en chans att se mig om i området. Jag bor precis vid Space Needle. Jag fotar lite bilder senare i dag och postar så får ni se. Vi stannade till på ett ställe och åt Vietnamesisk nudelsoppa" Pho" supergott!! När vi vl var hemma igen somna ganska fort, tror runt 8 på kvällen. Jag minns att jag vakna vid några tillfällen och pratade arabiska och svenska med maken, det kändes konstigt. Det var som att jag undermedvetet visste att språket inte passar in i det här sammanhanget men det inte gick att hejda meningarna, hmmm undrar om det är så här det känns att tala i tungor haha:-)
Nu är det morgon här, kl är snart halv åtta på morgonen. Hoppas ni har en trevlig kväll därhemma. Ni är saknade!!
Love/Cinti

Kommentarer

Postat av: Lexi

Gummaaaaaaaan!! Jobbig resa du verkar haft ändå... Åh va kul att du har blogg!! Den tillhör min rutinrunda nuuu !! Yaaay!! Är det du på bilden wli??

2009-11-10 @ 17:20:52
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Det låter jättebra :-) Vad mysigt att bo så nära Space Needle - cooolt ;-) Väntar med spänning på bilder!

2009-11-10 @ 18:05:16
Postat av: Cybéle

We all miss u.Hälsa Elwood (:

2009-11-10 @ 20:01:36
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: cinti

Alex: Jaaaa lovade ju att skaffa en när jag flyttade över:-)



Cybban: I will miss u too, men vi håller kontakten såklart! Hälsar Elwood från dig!!



Jo det är suprmysigt här i området, som sagt jag går ut lite senare o fotar.

2009-11-10 @ 20:39:41
URL: http://cessieinseattle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback