Långhelg

Jag har varit lite dålig med uppdateringen denna vecka, jag tror jag gick in i någon slags bloggkoma efter thanksgiving och den långhelg som följde efter det.
Hoppas ni har haft en trevlig helg. Min har varit supermysig men jag måste erkänna att det ska bli skönt att återgå till vardagen igen. Ledighet i all ära men jag gillar måndagar och rutiner:-) Jag firade även min 30-års dag i fredags den 27 november. Det var en dag full med överraskingar. Jag fick en iPhone av Elwood i present och på kvällen sen så hade han ordnat med en limousine som hämtade upp oss kl åtta utanför lägenheten. Jag visste inte om detta så det ar ju verkligen en rolig överraskning. Vi åkte i limousinen genom Seattle, slutmålet var en restaurang som ligger vid vattnet med en fantastisk utsikt över Seattle Skyline. Jag måste säga att mannen really outdid himself haha. Jag kände mig lite som en prinsessa. Maten vi åt på restaurangen var supergod, jag beställde en skaldsjurspaella. Han hade även planerat en tripp till Cheesecake Factory för att äta dessert men efter att vi fick en supergod dessert på restaurangen så valde vi att skippa Cheesecke Factory. Vi avslutade kvällen på en klubb med några av hans vänner.
På Lördagen så var jag ensam ute med Elwoods tjejkompisar och åt middag, vi gick sedan vidare till en nattklubb. Jag stannade inte ute så länge så jag var hemma vid midnatt. Men det var trevligt, tjejerna är gulliga och jag blev även bjuden till deras julfest den 12 december. Tyvärr så har jag inte tagit några bilder alls i helgen, jag tog en paus från kameran:-)
Söndagen har varit seg och tråkig, en rolig sak hände dock, jag fick hem mitt Green Card. Det ser ut som ett körkort eller id-kort och det står att jag är en Permanent Resident samt att jag får bo och jobba i staterna. Nu vet jag iallafall att jag kan söka jobb utan att oroa mig för att det skulle strula med pappersarbetet.
Under Thanksgiving (dagen innan jag fyllde år) så bakade min svärmor en tårta till mig. Jag fick välja smak och det blev givetvis chocklad med hallonfyllning. Jag och Cassandra dekorerade sedan tårtan.


Tog den här bilden i onsdags när vi var på väg hem från ett besök till frissan, Seattle Skyline på bilden och moln då självklart. Massor av dem!

Hoppas ni har en trevlig måndag!!

Kommentarer

Postat av: Cybéle

Hihi vad sööt (:

2009-11-30 @ 08:43:07
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: Lexi

Grattis i efterskott!! =) Va gulligt av Elwood!! Men fan va synd att du inte fotade nåt!! =(

2009-11-30 @ 13:58:40
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback