Right now!

Hallå, hoppas ni har en trevlig kväll!
Jag vaknade för ett tag sedan, har hunnit äta frukost. Jag tänkte ta en varm dusch alldeles strax och sedan gå ner en sväng till Café Bella, ta mig en kopp kaffe, och söka lite jobb.
I går var det en fin dag med sol och blå himmel. Jag började svettas efter en stund i min svarta täckjacka, kände mig en aningen felklädd. Det fina vädret gjorde mig ganska glad då jag insåg att jag nog snart kan börja bära mina solisar ute eftersom det faktisk blir fint väder här emellanåt. Tyvärr så ligger min kamera död i väskan, så det blev inga bilder. Jag passade på att se mig runt i området lite i går, jag kom inte så långt eftersom jag inte hade lust att gå vilse. Istället spenderade jag tiden med att leta efter ett ställe att äta lunch. Efter mycket letande hamnade jag på ett thai ställe. Service på stället var uselt. Jag förstår mig inte på detta land ibland. På vissa ställen är de supertrevliga och man känner att de verkligen passar upp en. På det stället jag var på i går så slängde hon fram maten på bordet och kom sedan med notan innan jag ens var klar. Jag funderade lite på det här med dricks, jag vill ju verkligen lära mig detta så jag gav surtanten 3 dollar. Jag fick senare reda på att det var lite för mycket, det brukar räcka med 15% av notan. Jaja, jag har lärt mig det till nästa gång. På kvällen gick vi till en avskedsmiddag med makens kompisar. En av hans vänner ska flytta till Karibien. Han berättade för mig att han var trött på Seattle. Jag tyckte det var lite komiskt, vi har ju både en del utmaningar framför oss att vänta. Jag hade dessutom ett supertrevligt samtal med en av tjejerna i sällskapet. Vi diskuterade resor, jobb, osv. Hon tog vårt nummer och vi sa att vi skulle höras någon dag.
Jag blev glad över att träffa lite folk ute i går. Amerikaner är väldigt lätta att prata med och det är ju kul. Sedan får vi se var det leder någonstans:-)
Nej nu ska jag hoppa in i duschen och påbörja min dag. Jag hoppas nu får en mysig kväll. Jag skriver igen lite senare...
love/Cinti

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback