Rainy Dayz

Det här är riktigt störande, det har varit så fint väder nu ett tag här i Seattle men det har vänt. Nu har det varit grått och jävligt i över en vecka, dessutom så regnar det var och varannan dag. Kallt är det också. Tydligen är det regnsäsong nu. 
I dag har jag varit på konsulatet hela dagen och läst ett avtal som måste skrivas under. Eftersom det är jag som ansvara för filmvisningen så fick jag den på mitt bord. Jag blir alltid så discouraged av avtal generellt. Jag misstänker nämligen alltid att det finns något jag har missat i avtalet. Så efter att ha läst det där avtalet ett par gånger så fick jag lov att ringa upp min kontaktperson på det stället vi ska visa filmen på och han tog sig tid att svara på alla mina frågor. Det kändes bra efteråt, det var inte alls så farligt som det lät på pappret. 
Nu är det nästan klart med filmvisningen som vi ska ha. Efter en del turer fram och tillbaka kommer vi nu endast visa en film, tror det heter Maria Larssons Eviga Ögonblick på svenska. Jag har pratat med Svenska Institutet och en del andra personer i USA som distrubiterar film och de alla är ense om att den filmen är populär i USA och funkar med en Amerikansk publik. Jag vet inget om filmen, har någon av er sätt den? 
Det är fortfarande lite jobb med filmen kvar, försäkringar, och avtal som ska skrivas under. Men jag är på god väg att ro detta projekt i land. 
I dag skulle jag egentligen gå ut med Zhanna och äta något gott ute men det verkar som vi får ställa in denna gång och kanske gå lite senare i veckan. Istället för den inställda middagen fick det bli Peanutbutter and Jelly mackor till en sen lunch, gud vad gott.. speciellt när man befinner sig under den tiden på månaden med, 
wink wink:-) Jag var även tvungen att fota då jag vet att detta fortfarande är ett skumt amerikanskt fenomen hemma i Sverige.
P&J Sandwich, supergott om man är gottis sugen. Om ni inte är allt för matkräsna så rekommenderar jag att testa hemma!
Nä hörrni nu ska jag jobba vidare med Sweden Week.
Förresten om ni undrar vad vi jobbar med så klicka gärna in på vår hemsida: Sweden Week 
Ha det gått!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback